تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۱۹۰۹۲۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۳۵ مدرسه در مناطق سیل‌زده خوزستان درحال ساخت است
  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ۳۵ مدرسه در مناطق سیل‌زده خوزستان با کمک  ۴۰۰ میلیارد ریالی خیران کشور درحال ساخت است.

علی قربانی روز پنجشنبه در آیین آغاز ساخت یک مدرسه ۶ کلاسه در شیبان از توابع شهرستان باوی خوزستان، با حضور مدیرکل حوزه وزارتی آموزش و پرورش بیان کرد: در جریان سیلاب فروردین امسال بیش از ۱۳۰ مدرسه استان خوزستان خسارت دیدند که بیش از ۱۶۰ کلاس درس جدید پس از سیل ساخته شد و تحویل آموزش و پرورش شد.

وی افزود: ۷۸مدرسه خوزستان که در سیل فروردین ۹۸ آسیب دیدند با  اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی وزارت نفت تعمیر و تجهیز شده و مهر امسال توسط وزیر آموزش و پرورش مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

وی گفت: در شهر شیبان نیز بیش ۴۰ کلاس درس در قالب ۱۰ پروژه تعمیر و یا احداث شد.

قربانی ادامه داد:مدرسه ۶ کلاسه شیبان در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع و زیربنای ۶۰۰ مترمربع ساخته می‌شود که هشت میلیارد ریال از هزینه ساخت آن را معلمان و دانشآموزان خیّر تهرانی قبول کرده‌اند.

وی ادامه داد: در شهر ویس از توابه باوی نیز ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه به کمک یکی از خیران درحال انجام است، در این شهر بیش از ۴۰۰ خانوار و حدود ۲۰۰ دانش آموز مشغول تحصیل هستند که به دلیل نبود و یا کمبود مدرسه، برخی از آنها برای ادامه تحصیل مجبور به پیمودن مسافت طولانی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این باره گفت: باتوجه به درخواست مکرر مردم شیبان مبنی بر ساخت یک مدرسه در این شهر تصمیم به ساخت یک مدرسه گرفتیم که با توجه به محدودیت مالی و اعتبارات دولتی از ظرفیت خیران استفاده شد، این پروژه تا مهر سال آینده برای ۲۰۰ دانش آموز شیبانی آماده می شود.

شهرستان باوی در سال ۸۹ با تصویب هیات دولت از شهرستان اهواز مستقل شد.شهرستان باوی از ۲ بخش مرکزی و ویس تشکیل شده و مرکز آن شهر ملاثانی در ۴۰ کیلومتری شمال اهواز واقع است. شهر شیبان در بخش مرکزی این شهرستان و در شمال شهر اهواز و در شرق رودخانه کارون واقع است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار