تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۱۹۰۹۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جایگاه خوزستان در زمینه پیوند اعضا مناسب نیست
  استاندار خوزستان گفت: خوزتسان در حوزه‌های مختلف پزشکی پیشرفت‌های زیادی داشته اما نتوانسته آن طور که باید و شاید در زمینه پیوند اعضا متناسب با انتظاراتی که وجود دارد، پیشرفت کند.

 غلامرضا شریعتی روز جمعه در آیین آغاز عملیات اجرایی نخستین شعبه مرکز پیوند اعضا کشور که در شهرستان رامهرمز بیان کرد: با وجود اینکه خوزستان در زمینه پیوند "کلیه" و "مغز استخوان" دستاوردهای خوبی داشته اما در دیگر پیوندها پیشرفتی حاصل نشده است.

وی بر آمادگی همه جانبه خوزستان برای جبران این کوتاهی تاکید کرد و ادامه داد: پیوند کبد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و با همه تلاش و توان در حال حمایت از این اقدام خیرخواهانه در خوزستان هستیم.

وی این اقدام خیرین را عملی ماندگار دانست و بر تداوم آن تا تحقق نتایج و چشم اندازهای تعیین شده پروژه تاکید کرد.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه مقدمات اداری آغاز این پروژه درمانی با اهمیت در خوزستان انجام شده، افزود: ممکن است درکارهای اقتصادی و زیرساختی، دولت‌ها، فعالان اقتصادی و بانک‌ها اقدام به انجام سرمایه‌گذاری کنند اما می‌توان کارهایی را ماندگار دانست که با محوریت مردم ساخته و تکمیل شده باشند.

وی حمایت‌ مردمی از پژوهش‌ها را با اهمیت خواند و گفت: در دانشگاه‌های بزرگ دنیا از جمله در کشورهای توسعه یافته‌، منابع مالی مورد نیاز انجام تحقیقات پژوهشی توسط خیرین تامین می‌شود.

شریعتی به فعالیت های خیرین مدرسهساز در خوزستان در سال های گذشته اشاره کرد و افزود: در این سال‌ها فضاهای آموزشی زیادی ساخته، تعمیر و یا تجهیز شده‌اند.

وی در ادامه به آسیب های وارده به مدارس مناطق سیل‌زده اشاره کرد و گفت: خوشبختنامه خیرین در استان‌های سیل‌زده از جمله خوزستان تلاش بسیار زیادی از خود نشان دادند.

استاندار خوزستان افزود:در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده همه مدارس آسیب دیده که در جریان این سیل اوایل امسال خوزستان دچار آسیب شدند با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال مجدد فعالیت‌ خود را از سر می‌گیرند.

مرکز پیوند کبد در توسعه هرچه بیشتر رامهرمز نقش دارد

نماینده مردم رامهرمز در مجلس شورای اسلامی نیز ساخت مرکز پیوند کبد رامهرمز گفت: در این زمینه وزیر بهداشت و آموزش پزشکی نیز حمایت‌بسیار زیادی داشته است.

اقبال محمدیان خاطرنشان کرد: صدور مجوزهای مربوط به این مرکز پیوند اعضا به صورت همه جانبه و با حمایت‌ این وزارتخانه انجام خواهد شد.

وی گفت: این مرکز درمانی می‌تواند با فراهم کردن جنبه‌های آموزشی بسیار قوی خود،به توسعه همه جانبه شهر رامهرمز کمک کند.

محمدیان درباره مشکلات جاده‌ای رامهرمز هم گفت:جاده کمربندی رامهرمز- بهبهان برای خوزستان اهمیت ویژه‌ای دارد و بخاطر سوق‌الجیشی بودن منطقه، ساخت این بیمارستان در حاشیه آن یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه رامهرمز به عنوان شاهراه ارتباطی خوزستان محسوب می‌شود، افزود:قرار است در آینده وزیر راه و شهرسازی برای تسریع در روند اجرای عملیات اجرایی این پروژه به استان خوزستان سفر کند.

برای ساخت مرکز پیوند کبد ابوعلی سینا شعبه رامهرمز در شرق خوزستان، که اعتبار آن توسط خیرین تامین می شود ۳۵ هکتار زمین در نظر گرفته شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار