تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۱۹۰۹۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تسریع در ساخت بیمارستان پیونداعضای رامهرمز نیازمند همت خیَران است
 نماینده تام‌الاختیار مرکز مادر پیوند اعضای ابوعلی سینای شیراز در رامهرمز گفت: مرکز آموزشی، پژوهشی و پیوند اعضای رامهرمز یک شعبه از مرکز تخصصی پیونداعضای شیراز است که تسریع در روند ساخت آن به همت خیَران بستگی دارد.

دکتر کامیاب صمیمی اظهار داشت: آیین کلنگ زنی بیمارستان پیوند اعضای رامهرمز روز جمعه با حضور مسئولان استان خوزستان برگزار شد، قرار است این بیمارستان در سه فاز ساختمان دیالیز، مرکز پیوند اعضا و مرکز آموزشی ساخته شود.

وی افزود: در صورت همکاری مسئولان استان و همچنین حمایت های خیَران فاز نخست این بیمارستان ظرف مدت سه سال ساخته می شود.

این متخصص جراح در خصوص اظهارنظر سازمان آب و برق مبنی بر ساخت بیمارستان در حریم رودخانه گفت: سازمان آب و برق تا یک هفته پیش از کلنگ زنی شبهه هایی در این خصوص داشت اما با بررسی نقشه ها و اسناد این شبهه برطرف شد.

وی افزود: در نهایت سه روز پیش از آیین کلنگ زنی، مسئولان سازمان  آب و برق خوزستان اعلام کردند ساخت این بیمارستان بلامانع است.

صمیمی با اشاره به اینکه این بیمارستان شعبه ای از بیمارستان ابوعلی سینای شیراز است اظهار داشت: بیمارستان پیوند اعضای شیراز مجوز نخستین دانشگاه علوم پزشکی خصوصی کشور را دارد و به زودی از طریق کنکور، دانشجو می پذیرد.

وی بیمارستان پیوند اعضای رامهرمز را کاملا مستقل از دولت دانست و یادآور شد: مهم ترین شاخصه این بیمارستان این است که براساس حمایت های خیَران و نیکوکاران ساخته میشود و دولت نقشی در ساخت آن ندارد، البته در مسائلی مانند گرفتن اشتراک های آب، برق و پرداخت عوارض غیر انتفاعی بودن مرکز دولت کمک خواهد کرد.

صمیمی در پاسخ به اینکه چرا شهرستان رامهرمز برای ساخت این بیمارستان انتخاب شده است اظهار داشت: یکی از دلایل کمبود زمین بدون معارض در شهرستان های بزرگ از جمله مرکز استان است، این بیمارستان قرار است در ۱۱۰ هکتار ساخته شود درحالیکه پیدا کردن چنین زمینی در مرکز استان مشکل بود.

وی ادامه داد: از سویی دیگر شهرستان رامهرمز تقریبا در وسط استان خوزستان قرار دارد و فاصله بیمارستان تا اهواز حدود ۷۰ کیلومتر است، بیمارستان پیوند اعضای شیراز نیز در شهر صدرا و در فاصله ۴۰ کیلومتری از شهرستان شیراز ساخته شده که باعث رونق و ایجاد اشتغال در شهر صدرا گردیده است که امیدواریم این امر در رامهرمز نیز محقق شود.

آیین کلنگ‌زنی مرکز خیریه پژوهشی، آموزشی و درمانی پیوند اعضا ابوعلی سینا صبح امروز با حضور استاندار خوزستان، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و جمعی از اساتید این حوزه در شهرستان رامهرمز برگزار شد.

رامهرمز با بیش از ۱۱۳ هزار نفر جمعیت در شرق خوزستان قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار