تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
کد خبر: ۱۹۰۹۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان با تولید 35 درصد ذرت دانه‌ای در رتبه اول کشور
 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به برداشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای تابستانه از مزارع استان گفت: استان خوزستان با تولید 35 درصد ذرت دانه‌ای رتبه اول کشور را از آن خود کرده است.
 
محمد قاسمی‌نژاد معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به برداشت ذرت دانهای و علوفهای تابستانه از مزارع استان از ۲۲ آبان ماه اظهار کرد: برداشت ۴۵هزار هکتار ذرت دانه‌ای و ۲۵ هزار هکتار ذرت علوفه‌ای از سطح مزارع استان آغاز شده که تا کنون حدود یک هزار و700 تن ذرت دانه‌ای با قیمت 160 هزار ریال تحویل کارخانجات خشک کن شده است .

وی در ادامه گفت: پیش‌بینی می‌شود از کل سطح زیر کشت ذرت تابستانه استان در حدود ۳۳۰ هزار تن ذرت دانه‌ای و 1.4 میلیون تن ذرت علوفه‌ای برداشت شود.

قاسمی‌نژاد ضمن اشاره به کل ذرت تولید شده در استان خوزستان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود کل ذرت تولید شده در مزارع  استان در سال زراعی ۹۸_۹۷ نیز به میزان ۴۰۰ هزار تن ذرت دانه‌ای و یک میلیون و 850 هزارتن ذرت علوفه‌ای باشد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: استان خوزستان در حال حاضر با تولید ۳۵ درصد ذرت دانه‌ای رتبه اول کشور را در این زمینه همچنان به خود اختصاص داده است .

لازم به ذکر است، اسفندیاری‌پور مشاور وزیر و مجری طرح گندم، عزیز کریمی مدیر کل محصولات اساسی و محمد قاسمی نژاد معاون تولیدات گیاهی خوزستان ضمن بازدید از کشت محصولات چغندرقند، کلزا، گندم و برداشت برنج و ذرت، از شرکت‌های ذرت خشک‌کنی بازدید و از نزدیک در جریان روند خرید ذرت دانه‌ای استان قرار گرفتند./ایانا

:
:
:
آخرین اخبار