تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۹۱۰۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پوشش ۵۵۴ هزار دانش‌آموز خوزستانی در طرح سلامت دهان و دندان
  رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خوزستان گفت: حدود ۵۵۴ هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی در طرح سلامت دندان و دهان پوشش داده می‌شوند.

علی بنیادی اظهار کرد: طرح سلامت دهان و دندان یا "وارنیش فلوراید تراپی" مختص دانش آموزان ۶ تا ۱۲ سال است. این طرح در طول سال تحصیلی در دو مرحله انجام می‌شود. هدف از اجرای این طرح پیشگیری از پوسیدگی دندان دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ دیگری وجود دارد که مختص دانش آموزان پایه ششم و هفتم است، افزود: در این طرح دانش آموزان پایه ششم به مراکز بهداشتی مراجعه و گواهی دندان عاری از پوسیدگی را دریافت می‌کنند و به مدرسه تحویل می‌دهند. در این طرح، امسال پایه هفتم نیز اضافه شده است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: طرح سلامت دندان و دهان در مناطق روستایی و در شهرهایی با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر به صورت رایگان انجام می‌شود.

بنیادی بیان کرد: حدود ۵۵۴ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در طرح سلامت دندان و دهان پوشش داده می‌شوند. در این طرح کارشناسان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان به مدارس مراجعه و با کمک مراقبین سلامت، این طرح را اجرا می‌کنند.

وی در پایان گفت: مرحله اول اجرای طرح سلامت دندان و دهان در مدارس آغاز شده است و مرحله دوم آن نیز بهمن یا اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار