تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۱۹۱۰۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان:
قیمت کالاها به بهانه اصلاح نرخ بنزین در خوزستان افزایش نمی‌یابد
  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: کالا و خدمات هیچ بخش و واحدی در استان خوزستان به بهانه اصلاح نرخ بنزین نباید افزایش یابد.

 سید نوراله حسن زاده عصر شنبه در ستاد تنظیم بازار استان خوزستان در سرسرای سازمان صمت خوزستان با اشاره به اینکه تمامی کالاها و خدمات باید با همان قیمت‌های قبلی عرضه شوند، بیان کرد:  بازرسی سازمان صمت استان مکلف به بررسی قیمت‌ها در تمامی بخش‌ها است.

وی اظهارداشت: مشاغلی که تحت تاثیر مستقیم اصلاح قیمت بنزین قرار می‌گیرند باید طی نامه‌ای نحوه و میزان تاثیرپذیری حوزه فعالیت خود را از افزایش قیمت بنزین اعلام کنند تا در ستاد تنظیم بازار استان برای تخفیف سهمیه بزنین آنها تصمیم‌گیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: حوزه‌های حمل ونقل شهری، تاکسی سرویس‌ها، سرویس‌های مدارس و تاکسی‌های بین شهری و تمام وسایل حمل ونقل عمومی که به نوعی از این اصلاح قیمت متاثر می‌شوند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: وضعیت حمل آرد برای عشایر که ممکن است تحت تاثیر نرخ بنزین قرار گیرد باید بررسی و گزارشی در این خصوص تهیه شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی دچار چالش جدی است، گفت: با توجه به افزایش قیمت دلار خرید اتوبوس ممکن نیست در حال حاضر ۱۵۵ اتوبوس فعال در اهواز وجود دارد که از این تعداد ۳۰ دستگاه اسکانیا در حال بازسازی هستند و ۸۰ دستگاه نیز تا چهار ماه دیگر قابلیت بازسازی دارند.

کوروش سبزعلی با بیان اینکه افزایش قیمت بلیط و کرایه اتوبوس با وجود افزایش قیمت بنزین نداشته‌ایم، گفت: استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان برای بازسازی و بهسازی اتوبوس‌ها دستوری صادر کرده‌اند اما ردیف بودجه برای ناوگان عمومی درنظر گرفته نشده است.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز نیز با اشاره به فعالیت یکهزار و ۹۰۰ تاکسی زرد در این کلان‌شهر اظهارداشت: برای هر ۱۲۰ نفر باید یک دستگاه تاکسی وجود داشته باشد حال آنکه حدود ۵۰ درصد این ناوگان در اهواز بطور کامل مستهلک است و باید از رده خارج شود.

علی رستم‌منش افزود: یکهزار و۵۰۰ خودروی شخصی که به عنوان تاکسی برای جابه‌جایی مسافر براساس نرخ کرایه مصوب مسافر جابه‌جا می‌کنند در سطح شهر اهواز در حال فعالیت هستند.

وی افزود: با وجود افزایش قیمت بنزین امکان افزایش نرخ کرایه را نداریم و باید شورای شهر اهواز نرخنامه جدید را صادر کند.

رئیس سازمان تاکسیرانی اهواز ادامه داد: ۱۱۸ خودروی اروندی فاقد کارت سوخت در فرودگاه اهواز فعالیت دارند که برای تهیه کارت سوخت آنها با دستگاه‌های مربوطه مکاتبه کرده‌ایم اما نتیجه‌ای حاصل نشده است.

در پی افزایش نرخ بنزین در شامگاه جمعه ۲۴ آبان‌ماه نشست فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار استان خوزستان امروز برای بررسی قیمت کالاها و خدمات در این استان برگزار شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار