تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۹۱۰۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان:
سهمیه مورد نیاز بنزین برای تمام بخش‌ها در خوزستان تعیین می‌شود
مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به افزایش قیمت بنزین گفت: سهمیه بنزین برای تمام گروه‌ها و بخش‌های استان خوزستان لحاظ می‌شود.

امید بن‌عباس شنبه در نشست فوق‌العاده ستاد تنظیم بازار استان خوزستان با موضوع گران شدن بنزین و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در سالن جلسات سازمان صمت این استان گفت: سهمیه تمام بخش‌ها از امروز قابل ذخیره است و اگر فردی ۶ ماه آینده هم کارت سوخت دریافت کند، سهمیه وی ذخیره می‌شود.
وی اظهارداشت: هر صنف و مجموعه خدماتی که در سهمیه‌‍‌های اعلام شده نبوده اما نیاز به سهمیه دارد از همین امروز سهمیه آن‌ها محفوظ است لذا دغدغه‌ای درخصوص تخصیص نیافتن سهمیه بنزین برای آن‌ها وجود ندارد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: نرخ بنزین در بخشی از خدماتی که به شهروندان ارائه می‌شود تاثیر مستقیم دارد، مثل سرویس مدارس و آژانس‌ها که لازم است سهمیه آنها در نظر گرفته شود.

وی درمورد شرایط فعالیت تاکسی اینترنتی اسنپ و تپ سی با افزایش نرخ بنزین گفت: در وزارت کشور برای سهمیه بنزین تاکسی‌های اینترنتی تصمیم‌گیری می‌شود و در مورد پیک‌های موتوری و صنوف مرتبط هم از سهمیه‌ای که در اختیار وزارت کشور است به آنها اختصاص داده می‌شود.

بن‌عباس افزود: باید مشخص شود مصرف ماهانه صنوف و مشاغلی که ارتباط مستقیم با نرخ بنزین دارند چه میزان است و چه میزان درخواست سهمیه دارند تا از طریق استانداری و مجموعه ذیربط پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: حوزه‌های صنعت، کشاورزی و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و سایر دستگاه‌هایی که زیر مجموعه‌های آنها متاثر از افزایش قیمت بنزین هستند، اعلام کنند که باید چه تمهیداتی برای آن‌ها اندیشیده شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها باید شرایط موجود را مدیریت کنند که همه صنوف مربوطه سرویس دهی و خدمات رسانی را همچون سابق انجام دهند.

وی درخصوص وضعیت سرویس مدارس بیان کرد: باید تعداد سرویس مدارس مشخص و بررسی شود که چه میزان سهمیه نیاز دارند تا در ستاد تنظیم بازار، مصوب و سهمیه مورد نیاز از وزارت کشور درخواست شود.

بن‌عباس افزود: شرایط برای گرفتن کارت سوخت خودروهای اروندی فراهم شده و صاحبان این خودروها می‌توانند کارت سوخت خود را بگیرند.

سهمیه بنزین تاکسی‌های بین شهری و آژانس‌ها هنوز مشخص نیست

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اهواز در ادامه این نشست بیان کرد: هنوز سهمیه‌ای برای تاکسی‌های بین شهری و آژانس‌ها تعیین نشده است، کارگروهی در وزارت کشور تشکیل شده که هر زمان این سهمیه‌ها مشخص شود در کارت‌های سوخت اعمال شوند.

ماندنی خرمی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت بنزین و وجود خودروهایی که از گاز مایع استفاده می‌کنند، اعمال کنترل بر روی مصرف گاز مایع بیشتر شود که در این بخش افزایش قیمت نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه از نظر فرآورده نفتی کمبودی نداریم، بیان کرد: مصرف کل استان قبل از اجرای طرح ۶.۵ تا هفت میلیون لیتر بوده و باید در شرایط فعلی نیز شرایط رصد شود.

 افزایش قیمت درخطوط ریلی نداشتیم

مدیرکل راه آهن جنوب نیز در ادامه این نشست گفت:  افزایش قیمت در هیچ بخشی از خطوط ریلی با وجود افزایش قیمت بنزین نداشتیم.

عبدالکریم درویش زاده بیان کرد: درخصوص قطارهای حومه‌ای قیمت بین مسیرهایی همچون اهواز- اندیمشک ۴۰ هزار ریال و مسیر خرمشهر - بندر امام ۳۰ هزار ریال است و با توجه به افزایش قیمت سوخت با ازدحام مسافر به سمت راه‌آهن مواجه خواهیم شد به همین منظور لازم است تصمیماتی برای توسعه خطوط ریلی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ظرفیت هر ریل باس ۳۲۴ نفر است و به صورت معمول این ازدحام در روزهای چهارشنبه و جمعه بیشتر می‌شود که باید برای افزایش تقاضای مردم از قطار هر چه زودتر برنامه‌ریزی شود.

  از روز جمعه هفته گذشته ۲۴ آبان ماه قیمت هر لیتر بنزین سهمیه ای ۱۵ هزار ریال و آزاد ۳۰ هزار ریال اعلام شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار