تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۱۹۱۰۲۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هزینه ماهانه هر دیالیزی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است
 مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: هزینه ماهانه هر بیمار دیالیزی برای سازمان بیمه سلامت به طور متوسط ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که انتظار می‌رود با درمان دارویی از هزینه‌های دیالیز پیشگیری شود.

به گزارش سازمان بیمه سلامت، حنان حاج محمودی روز شنبه درباره هزینه‌های بیماران دیالیزی افزود: هر سال بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه بیماران دیالیزی تحت پوشش سازمان بیمه سلامت می‌شود که بخش عمده ای از آن ناشی از عوارض درمان کنترل نشده دیابت است.

وی با بیان اینکه ماهانه به طور متوسط ۱۰۰ هزار تومان برای درمان دیابت‌های وابسته به انسولین به ازای هر بیمه شده هزینه می‌شود، ادامه داد: امروزه با شیوع بالای بیماری دیابت در کشور، اقدامات پیشگیرانه از جمله اصلاح شیوه زندگی بیش از پیش ضرورت دارد و پیشگیری از دیابت باید از سطح یک شروع شود که به نحوی با آموزش بیمار از سوی پزشک و فرهنگ سازی در زمینه سبک زندگی مناسب از جمله تغذیه، ورزش و موارد دیگر می توان این بیماری را در کشور کاهش داد.

مدیرکل دفتر مدیریت خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت گفت: بیشترین تعداد بیمه شدگان مصرف کننده انسولین ابتدا در تهران و سپس درخراسان رضوی و اصفهان هستند.

وی اظهار داشت: در مجموع ۱۲ درصد از هزینه‌های دارویی سازمان بیمه سلامت صرف درمان بیماران دیابتی می شود و اکنون فقط بیماران دیابتی مصرف کننده انسولین در سازمان نشان دار شده‌اند، بنابراین شناسایی و نشان دار کردن تمامی بیماران دیابتی و پیگیری وضعیت کفایت درمان این بیماران به منظور پیشگیری از بیماری های قلبی و کلیوی در دستور کار قرار دارد.

حاج محمودی گفت: در مورد خدمات آزمایشگاهی چهار کد تشخیصی اختصاصی دیابت در فهرست تعهدات موجود است که کدها در مجموع سالانه بیش از ۲۱ میلیارد تومان هزینه در برداشته و این میزان ۶ درصد از مجموع هزینه های آزمایشگاهی سازمان را شامل می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار