تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۱۹۱۰۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باران آلودگی هوای خوزستان را شست
 مسئول آزمایشگاه هوا اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: آلودگی هوای شهرهای خوزستان، پس از ۹ روز با بارش باران و برطرف شدن شرایط وارونگی دما مرتفع شده است.

علیرضا آذریان  اظهار داشت: حالت جنبشی و ناهمگونی جو برای رسیدن به شرایط جدید باعث آلودگی هوا در ساعت‌های گذشته شده بود اما با ایجاد شرایط بارشی و مرتفع شدن وارونگی دما و گرد و غبار، آلودگی هوا رفع شده است.

به گفته وی غبار با اندازه ۱۰ میکرون و غبار با اندازه ۲.۵ میکرون مرتفع شده است.

وی افزود: در ساعت ۱۱ امروز میزان گرد و غبار با غلظت ۱۰ میکرون در اهواز به ۵۰۰ میکروگرم بر مترمکعب، امیدیه ۲۰۲ میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد ۱۸۸ میکروگرم بر مترمکعب، رامهرمز ۱۰۷ میکروگرم برمترمکعب، حمیدیه ۱۳۰ میکروگرم برمترمکعب بوده است.

حد مجاز گرد و غبار در هوا ۱۵۰ میکروگرم برمترمکعب است.

آذریان با بیان اینکه شرایط وارونگی دما از ۱۷ آبان بر استان حاکم بوده، اضافه کرد: در ساعت ۱۰ شاخص کیفی هوا (AQI) اهواز در ساعت ۱۰ به ۲۰ و در ساعت ۱۱ صبح امروز به ۲۲ بوده است.

بر اساس این شاخص (AQI)، (۰ تا ۵۰) شرایط هوای پاک و کیفیت هوا خوب است.

طبق این گزارش، مدارس هشت شهرستان امروز (یکشنبه) برای دومین روز متوالی به علت آلودگی هوا تعطیل شده است.

امروز مدارس مقطع ابتدایی شهرستان های خرمشهر، آبادان، اهواز و باوی در ۲ نوبت صبح و بعدازظهر و همه مقاطع تحصیلی مدارس بهبهان، کارون و امیدیه در نوبت صبح همچنین دیروز مدارس شهرستان های شوش، اهواز، حمیدیه، کارون، باوی، شادگان، آبادان، خرمشهر و ماهشهر به دلیل تداوم آلودگی هوا تعطیل شده است.

وارونگی دما از ۱۷ آبان بر تعدادی از شهرهای استان حاکم شده و باعث تداوم آلودگی در ۱۱ شهر شده بود. هواشناسی گزارش داده بود که شرایط وارونگی تا جمعه ادامه می‌یابد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار