تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۱۹۱۰۶۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۲۰۰ اثربه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی عربی رسید
  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: حدود ۲۰۰ اثر از ایران و کشورهای دیگر به دبیرخانه جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی رسید.

 محمد جوروند روز یکشنبه در نشست خبری دهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) از سری برنامه‌های هفدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) دراهواز اظهار داشت: از میان آثاررسیده به این جشنواره ۸۰ اثر درمرحله داوری نهایی قرارگرفت.

وی با اشاره به بین‌المللی بودن این جشنواره افزود: شاعران کشورهایی از قبیل مصر، سوریه، لبنان، کویت، عراق، عربستان، بحرین و ایران در این جشنواره بین‌المللی حضور دارند و آثار خود را ارسال کرده‌اند.

جوروند با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآوردندگان آثار برترفرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشاراین آثار و گسترش آفرینش‌های فرهنگی و دینی در زمینه شعر به زبان عربی از جمله اهداف این جشنواره است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه این جشنواره در۲ بخش اصلی و ویژه برگزارمی‌شود توضیح داد: بخش اصلی این جشنواره شامل سیره و زندگی امام رضا(ع)، مناقب و صفات امام رضا(ع)، کرامات و فضیلت‌ها و جلوه‌های فرهنگ رضوی (علم، شفاعت، حلم، کرامت، مهربانی و غیره) است.

وی ادامه داد: بخش ویژه جشنواره نیز برگزاری نشست‌های علمی، پژوهشی، شعرخوانی، مشاعره و برگزاری همایش شعر رضوی با عنوان حرم تا حرم و جان جانان در ۱۸ شهرستان را در برمی‌گیرد.

جوروند با اشاره به دور قبلی این جشنواره گفت: سال گذشته از ۷۵ اثراز شاعران ۱۵ کشور خارجی و ۳۵۰ اثر از شاعران داخل کشور درجشنواره شرکت کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان یادآورشد: این جشنواره مهمترین جشنواره شعرعربی در سطح کشور است که از نظرکیفی و بارعلمی در سطح بسیار بالایی قراردارد و سال گذشته موفق به دریافت رتبه نخست جشنواره‌های شعر کشورشد که برگزاری آن حاصل همدلی و همراهی همه متولیان حوزه فرهنگ و هنراست.

وی بیان کرد: این جشنواره یکروزه هفتم آذرماه ۹۸ در شهرستان شوش برگزار می‌شود.

دعبل خزاعی یکی از شاعران بسیار معروف بود که برای امام رضا (ع) قصیده ای زیبا خواند و ایشان در پاسخ به این قصیده فرمود این کلمات را روح‌القدس بر زبان شما جاری کرده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار