تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۱۹۱۰۷۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایجاد سایتهای مخابراتی در روستاهای سخت گذر خوزستان
 مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان گفت: طرح ایجاد سایت‌های مخابراتی در روستاهای سخت‌گذر استان در قالب طرح کوه نور در دست اقدام است.

  علی صالح نساج یکشنبه در نشست بررسی پروژه‌های ملی توسعه ارتباطی و فناوری اطلاعات در روستاهای محروم استان در محل معاونت عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد : در این طرح با نصب ماهواره در مناطق تعیین شده شبکه مخابراتی در روستاهای سخت عبور ایجاد می‌شود.

وی گفت: این طرح در ۲ روستای حیدرآباد و دره دون اندیکا و ۲ روستای دیگر در بخش چلو در حال انجام است.

صالح نساج ادامه داد: در قالب این طرح ۱۵۰ سایت همراه اول در حدود ۷۰۰ روستای استان تا پایان امسال باید نصب می‌شوند و تاکنون ۱۶ سایت نصب شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح ملی به منظور توسعه شبکه مخابراتی در روستاهای استان در حال انجام است گفت: اعتبار این پروژه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است.

وی همچنین با اشاره به سرقت از سایتهای مخابراتی در ۱۱ شهرستان خوزستان گفت: این سرقتها هزینه‌های زیادی را به شرکت مخابرات استان و اپراتورهای مختلف وارد کرده است،با فرمانداری شهرستان‌ها جلساتی را برگزار کردیم که متعهد شدند امنیت سایت‌های مخابراتی را تامین کنند تا امکان اجرای پروژه‌های مخابراتی در این شهرستان‌ها وجود داشته باشد و جلوی وارد شدن خسارت بیشتر به شرکت مخابرات و اپراتورهای مختلف گرفته شود. 

وی گفت: وزارتخانه نیز نیز طی نامه‌ای از فرمانداری شهرستان‌های استان خواستار برقراری امنیت برای سایت های مخابراتی شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان افزود: فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها متعهد شدند که امنیت سایت‌های مخابراتی را تامین کنند ودر صورت تامین امنیت سایت‌ها، شرکت مخابرات و اپراتورها پروژه‌های توسعه‌ای شبکه را اجرا خواهند کرد.

در ادامه این نشست معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: تمامی دستگاه‌ها با شرکت مخابرات استان و اپراتورهای مختلف همکاری لازم را در توسعه شبکه‌های مخابراتی و اجرای طرح USO داشته باشند.

فاضل عبیات یکی از مشکلات اجرای پروژه های مخابراتی را گرفتن استعلام از دستگاه‌های مختلف بیان کرد و افزود: همکاری نکردن دستگاه‌های مختلف در اعلام نکردن استعلام توسط شرکت مخابرات به این معاونت اعلام شود تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

وی ادامه داد: تا ۱۰ روز آینده باید نتیجه این نشست و روند اجرای پروژه‌های مخابراتی به این معاونت اعلام شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار