تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۹۱۱۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز میزبان رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور شد
  رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان گفت: میزبانی رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی بزرگسالان کشور با تایید فدراسیون به اهواز واگذار شد.

سیدعلیرضا قریشی اظهار داشت: این رقابت‌ها که حکم انتخابی تیم ملی را دارند از  ۱۶ تا ۲۰ دی ماه امسال در سالن اختصاصی وزنه‌برداری استان خوزستان در اهواز برگزار می‌شود و در پایان نفرات برتر به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان افزود: در این پیکارها ۳۲ استان و ۴۰۰ وزنه‌بردار، داور، مربی و عوامل اجرایی حضور دارند و خوزستان با یک تیم در رقابت‌ها حاضر می‌شود. بچه‌های ما در شرایط خوبی قرار دارند و شانس قرار گرفتن روی سکو را دارند.

وی در ادامه به حضور تیم منتخب خوزستان در رقابت‌های قهرمانی جوانان کشور اشاره کرد و گفت: این مسابقات از دوم آذرماه در شهرکرد آغاز می‌شود و وزنه‌برداران استان در برخی از اوزان شانس کسب مدال دارند.

قریشی با بیان اینکه هفتم آذرماه هفته سوم مسابقات وزنه‌برداری بانوان استان با حضور برترین‌های استان به میزبانی شوشتر برگزار می‌شود گفت: از آنجا که تمرینات بانوان وزنه‌بردار استان دیرتر از سایر استان‌ها شروع شد، در این بخش قدری از سایر استان‌ها عقب‌تر هستیم.

وی به کسب مدال نقره وزنه‌بردار خوزستانی در رقابت‌های گزینشی المپیک اشاره کرد و گفت: سید ایوب موسوی که در دسته ۹۶ کیلوگرم تورنمنت وزنه‌برداری ترکیه جام نعیم سلیمان اوغلو شرکت کرده بود نشان نقره این مسابقات را به خود اختصاص داد.

رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان ادامه داد: موسوی در حرکت یک ضرب وزنه‌های ۱۶۱، ۱۶۶ و ۱۶۹ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر برد و در حرکت دوضرب نیز وزنه‌های ۲۰۴ و ۲۱۱ کیلوگرم را مهار کرد اما نتوانست وزنه ۲۱۵ کیلوگرمی را بالای سر ببرد و در نهایت با حد نصاب ۳۷۰ کیلوگرم در مجموع مدال نقره را به گردن آویخت.

وی با بیان اینکه در دسته ۹۶ کیلوگرم تنها یک وزنه‌بردار از ایران در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ حاضر می‌شود گفت: تاکنون چهار مسابقه گزینشی المپیک برگزار شده که سیدایوب تاکنون امتیازات خوبی کسب کرده است و شانس حضور در المپیک را دارد.

قریشی افزود: این وزنه‌بردار خوزستانی ابتدای امسال در رقابت‌های آسیایی چین یک نشان نقره کسب کرد همچنین در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ به مدال برنز رسید. موسوی ماه آینده در مسابقات بین‌المللی قطر و سپس در جام فجر ایران به روی تخته می‌رود همچنین ابتدای سال ۹۹ در مسابقات آسیایی شرکت می‌کند.

وی به عملکرد دیگر وزنه‌برداران استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در تیرماه امسال افشین طاهری در رقابت‌های  جوانان جهان به نشان نقره رسید همچنین رضا دهدار دیگر وزنه‌بردار خوزستانس در رقابت‌های بزرگسالان جهان یک طلا و یک برنز کسب کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار