تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۱۹۱۱۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خرید توافقی هزار و ۴۰۰تن شلتوک از شالی‌کاران خوزستانی
 مدیرتعاون روستایی خوزستان گفت:یک هزار و ۴۰۰تن شلتوک به قیمت توافقی در ۱۰روز اخیر از کشاورزان شالی‌کار خوزستانی خریداری شد.

جمشید بنی فری افزود: این میزان شلتوک به قیمت هرکیلوگرم بین ۳۶هزار تا ۴۲هزار ریال از کشاورزان حمیدیه ، شوشتر، دشت آزادگان و خرمشهر و اهواز به صورت نقدی خریداری و به انبارهای تعاون روستایی انتقال یافت.
وی با بیان اینکه خرید توافقی شالی از کشاورزان خوزستانی ادامه دارد افزود: میزان خرید توافقی محدودیتی وجود ندارد.
۲ هفته پیش استاندار خوزستان در نشست شورای کشاورزی خوزستان تعاون روستایی خوزستان را موظف کرد به منظور حمایت از کشاورزان شالی کار، خرید توافقی برنج محلی را شروع کند و سازمان صنعت ، معدن و تجارت نیز تشریفات اداری را برای صادرات شالی به عراق از مرز چذابه را انجام دهد.
با وجود صدور مجوز صادرات برنج به عراق از مرز چذابه ، دولت عراق هنوز مجوز واردات شالی از خوزستان را صادر نکرده‌است.
امسال حدود ۲۰۷ هزار هکتار از زمین های کشاورزی خوزستان زیرکشت برنج قرار گرفت که این میزان سطح زیرکشت در تاریخ کشاورزی خوزستان بی سابقه است.
این میزان سطح زیرکشت برنج در خوزستان تنها به برکت فراوانی ذخایر آب سدهای خوزستان در سال آبی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ و سیلاب بهار امسال در استان امکان پذیر بود.
پیش بینی شده حدود ۸۸۰تا ۹۰۰هزار تن شالی از زمین های کشاورزی خوزستان برداشت شود که از این میزان حدود ۵۰۰هزار تن برنج عنبربو و گونه ای معطر و محلی برداشت شود.
برداشت شالی از مزارع کشاورزی خوزستان از اوایل آبان ماه شروع شده و پیش بینی شده تا نیمه نخست آذرماه ادامه داشته باشد.
شالی کاران خوزستانی از دخالت دلالان و واسطه ها که خواهان خرید پایین شالی از آنان هستند نگران هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار