تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۱۹۱۱۲۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
منابع مالی خوزستان جوابگوی پروژه‌های نیمه تمام نیست
 رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به کمبود منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های این استان گفت: منابع مالی فعلی خوزستان حتی جوابگوی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیست.

امید حاجتی روز دوشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی خوزستان در سرسرای اداری استانداری افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نسبت به آغاز پروژه‌های جدید بیشتربه نفع دولت و مردم است و ضرورت دارد این پروژه‌ها به چرخه خدمات‌رسانی دولت اضافه شوند.

وی با تشریح اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام از محل منابع استانی و نفت در پایان سال ۹۷ گفت: ۲ هزار و ۱۸۴ پروژه در استان خوزستان با پیشرفت‌ فیزیکی مختلف وجود دارد که اولویت با تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت بالا است.

 حاجتی ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در سال ۹۸ تاکنون کمتر از ۲۰ درصد تخصیص داشته چرا که درآمدهای نفتی محقق نشده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی خوزستان با اشاره با ضابطه تصویب پروژه جدید و ممنوعیت شروع پروژه درسال جدید بیان کرد: پروژه‌ها درسال جدید با رعایت مواردی از قبیل دارا بودن مجوز کارگروههای استانی ماده ۲۲ و تبصره ۱۹ قانون بودجه یا تامین اعتبار مورد نیاز پروژه جدید به گونه ای که اعتبار سال اول آن از نسبت کل اعتبارات مورد نیاز به مدت زمان اجرای پروژه برحسب سال کمتر نباشد می‌تواند از سوی کمیته برنامه ریزی شهرستان به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان پیشنهاد شود.

وی با اشاره به وجود مشکل در اعتبارات هزینه ای بیان کرد: با اینکه اعتبارت هزینه ای محدود بسته شده اما یک دوازدهم آن نیز تخصیص داده نمی‌شود.

حاجتی با اشاره به تاثیر منفی تحریم‌ تصریح کرد: با اینحال تحریم فرصت خوبی است تا ساختار بدنه دولت اصلاح شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان با اشاره به اینکه در شرایط تحریم هر سازمان و دستگاه اجرایی باید اولویت‌های خود را مشخص و محقق کند توضیح داد: کاهش فروش نفت و کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی درآمد نفتی علاوه بر تاثیر منفی در کل کشور در استان نفتی مانند خوزستان بیشتر خود را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: در این شرایط باید منابع مالی جایگزین را تعریف کنیم و در حوزه هزینه ها بازنگری بیشتری داشته باشیم.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار