تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۱۹۱۱۲۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وزیر نیرو: سند سازگاری با کم‌آبی با جدیت تهیه شود
 وزیر نیرو با اشاره به گذشت ۲۰ ماه از تصویب سند سازگاری با کم‌آبی در دولت گفت: این سند در استان‌ها با جدیت هر چه زودتر تدوین شود.

رضا اردکانیان روز دوشنبه در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی مجتمع آبرسانی به ۳۱ روستای شهرستان گرمسار و آرادان استان سمنان، افزود: ۲۰ ماه از مصوبه دولت برای تهیه سند سازگاری با کم آبی گذشت اما برخی از استان‌ها از برنامه عقب هستند که مسوولان استانی باید هر چه سریع‌تر برنامه‌های میان‌مدت و بلند مدت را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه در طول ۳۴ سال بعد از انقلاب اسلامی ۹۰۰ هزار نفر جمعیت روستاها از آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند بیان کرد:  از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید، ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر به این تعداد اضافه شده و از خدمات آب بهره‌مند شدند.

وزیر نیرو تاکید کرد: این خدمات علی‌رغم مشکلات مالی و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور رقم خورد و استمرار دارد.

وی جمهوری اسلامی را نعمتی ارزنده برشمرد و ادامه داد: این نعمت ماحصل خون شهدا است و باید در مورد آن به هر بهانه‌ای صحبت شود چرا که پوشاندن نعمت‌ها سبب عذاب و ناکامی‌ها است.

اردکانیان با اشاره به بردباری و صبر ملت ایران در دهه‌های اخیر، تصریح کرد: مردم ایران اسلامی در این سال‌ها به شیطنت‎‌های دشمنان و تحریک‌های آنان پاسخ منفی دادند و خویشتن‌دار و صبور بودند.

وی با اشاره به بارش‌ها در ابتدای امسال، خاطرنشان کرد: 2 سال حدی ناشی از تغییرات اقلیم با شرایط خشک‌ترین و ترترین سال‌ها به ترتیب در سال‌های ۹۶ و ۹۷ رقم خورد.

وزیر نیرو با اشاره به بهره‌برداری ۳۷ مجتمع آبرسانی در روستاهای استان سمنان تا پایان تابستان ۱۴۰۰، بیان کرد: این طرح‌ها ۲۸ هزار نفر جمعیت را از شبکه آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌کند و این اقدامات نتیجه همراهی مردم با دولت و تحقق وعده‌های بزرگ است.

وزیر نیرو برای افتتاح طرح های آب و برق به شهرستان های گرمسار و آرادان در غرب استان سمنان سفر کرده است، حمیدرضا جانباز معاون وزیر و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور وزیر نیرو را در سفر به استان سمنان همراهی می کند.

وزارت نیرو در قالب پویش « هر هفته الف - ب - ایران» ۲۲۷ طرح آب و برق کشور را با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ هزار میلیارد ریال در ۳۱ استان تا پایان امسال افتتاح می کند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار