تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۱۹۱۱۳۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رسیدگی به پرونده‌های گران‌فروشان، خارج از نوبت
  وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی قول داده‌اند که پرونده‌های تخلف را خارج از نوبت بررسی کنند و مقرر شد سازمان تعزیرات اسامی متخلفان را از طریق بنر و تابلو نوشته‌ها به مردم معرفی، تا مردم بدانند چه کسانی تخلف کردند.

«رضا رحمانی»  امروز (دوشنبه) در جلسه ویژه ستاد تنظیم بازار با اشاره به ذخایر مناسب کالا گفت: علاوه بر تمهیدات اولیه از بخش تولید تا مصرف، حضور اصناف در نظارت‌ها نیز لازم است؛ زیرا هرگونه گرانفروشی و سوء استفاده، ظلم در حق مردم است بنابراین برخوردها با متخلفان باید در محل و در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

وی تاکید کرد: برخوردها با متخلفان و گرانفروشان در بازار باید جدی و موثر باشد و متخلفان بدانند که گذشت نخواهیم کرد.

به گفته وزیر صنعت، اصناف با همت وارد بحث برخورد با متخلفان شدند، تخلف های کمتر، برخوردهای کمتری هم خواهد داشت؛ اما انتظار از اتحادیه‌ها و اصناف این است که آن بخش از اصناف که رعایت نمی‌کنند، به نحوی برخورد شود که تخلف دیگر تکرار نشود.

این مقام مسئول معتقد است: تاثیر قیمت بنزین بر کالاها ناچیز بوده و  دلیلی بر افزایش قیمت وجود ندارد.

رحمانی بر ضرورت مقابله با جو روانی درباره افزایش قیمت کالاها تاکید کرد و افزود: اصلاح قیمت بنزین به مفهوم افزایش قیمت کالاها نیست، بنابراین به علت مسائل روانی و جوسازی‌ها نباید اجازه داد قیمت‌ها افزایش یابد.

وی ضمن تاکید بر اینکه اجازه افزایش قیمت‌ها را نخواهیم داد، گفت: رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری نیز تاکید کرده‌اند که قیمت‌ها نباید افزایش یابد و مجوز افزایش قیمت دستگاه‌های دولتی لغو شده است.

به گفته وزیر صنعت، مجوزهای افزایش قیمت تا زمان مناسب تعلیق شده و ممکن است به برخی دستگاه‌ها هیچگاه این مجوز داده نشود.

وی اضافه کرد: موضوع کنترل روند قیمت‌ها از تولید تا زنجیره‌های خرده فروشی از گذشته پیگیری شده و طرح جدید دولت باعث شد که نظارت‌ها را تسریع کرده و کنترل‌ها از این به بعد سامانه‌ای باشد.  

رحمانی گفت: برای بخشی از اقشار که باید بنزین تامین شود، فرآیند در حال تکمیل است و  چنانچه به طور طبیعی عده‌ای از قلم افتاده‌اند، این موضوع تصحیح خواهد شد.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار