تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۱۹۱۱۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فاضلاب ، معضلی که مردم خرمشهر را کلافه کرده‌است
 شهروندان خرمشهری از مشکلات ناشی از سرریز فاضلاب در برخی خیابان‌ها و مناطق شهر و آبگرفتکی معابر به تنگ آمده و همچنان در انتظار اقدامی از سوی دستگاه‌های ذیربط برای حل این معضل هستند.

سرریز فاضلاب سال‌های متمادی است که شهروندان خرمشهری را رنج می دهد، معضلی که با شروع بارندگی در فصل پائیز و زمستان تشدید می شود.

جمعی از شهروندان خرمشهری با گله مندی از مشکلات ناشی از سرریز فاضلاب در معابر این شهر ، مناطق بحرانی خرمشهر را که دارای مشکل حاد ناشی از سرریز فاضلاب می باشند را کوی معین، زمین شهری، سرحانیه، کوت شیخ و منطقه عشایر بیان کرده و می‌گویند: فاضلاب این مناطق در روزهای بارندگی در خیابان‌ها جاری می شود و عبور و مرور را برای شهروندان مشکل می کند.

یک شهروند خرمشهری ساکن کوی معین در این باره گفت: پس از بارندگی اخیر فاضلاب کوی معین در خیابان‌های این منطقه سرریز شده و تردد مردم دشوار شده است. 
فاضل زهیری بیشترین مشکل این منطقه را در خیابان معین ۲۵ عنوان کرد و افزود: هنگام بارندگی آب‌ باران از طریق فاضلاب وارد خانه های اهالی می‌شود. 

یکی از اهالی منطقه سرحانیه نیز گفت: منطقه سرحانیه فاقد شبکه فاضلاب است و فاضلاب خانه‌ها به جوی‌های روباز می‌ریزد و هنگام بارندگی جوی های روباز فاضلاب در خیابان جاری می‌شود.

زهرا عبادی افزود: چند روز است که پس از باران تردد دانش آموزان در این منطقه با مشکل روبه‌رو است و دانش آموزان ناچار به عبور از کوچه‌های پر از فاضلاب می باشند.

مناطق کوی آرش ، منازل دادگستری، خیابان داوودی ، دربند شرقی و غربی و مصلاوی دیگر مناطق بحرانی خرمشهر در روزهای بارانی هستند که تردد شهروندان از این مناطق به سختی انجام می شود.

مدیر آبفای خرمشهر از فعالیت چهار گروه برای رفع گرفتگی فاضلاب در این شهر خبر داد و گفت: در حال حاضر نیروهای خدمات در حال رفع گرفتگی فاضلاب در مناطق بحرانی هستند.

غلامرضا پورجلالی با بیان اینکه ۴۰ درصد شبکه فاضلاب خرمشهر نیاز به بازسازی و نوسازی دارد افزود:در زمان بارندگی شبکه فاضلاب خرمشهر ظرفیت دفع حجم زیاد آب بارندگی را ندارد.

وی مناطق بحرانی خرمشهر را بازار صفا، کوی فرشید، کوی معین و کوت شیخ بیان کرد و اظهار داشت:در حال حاضر پیمانکار برای بازسازی شبکه فاضلاب بازار صفا تعیین شده و منتظر مجوز حفاری از سوی شهرداری هستیم.

پورجلالی افزود: بخشی از طرح شبکه فاضلاب کوی معین اجرا شده و کوی بوستان در حال انجام است.

وی نبود شبکه جمع آوری آبهای سطحی را از جمله دلایل آب گرفتگی خیابان‌ها در خرمشهر بیان کرد و گفت: شبکه فاضلاب خرمشهر برای دفع فاضلاب انسانی طراحی شده و ورود حجم زیادی از آب باران به شبکه فاضلاب در خرمشهر موجب پس زدگی فاضلاب و سوختن پمپ های ایستگاههای پمپاژ می شود.
مدیر آبفای خرمشهر اظهار داشت: متاسفانه هر ساله با کوچکترین بارندگی خسارت سنگینی به تاسیسات فاضلاب خرمشهر وارد می شود.
پورجلالی با بیان اینکه احداث شبکه جمع آوری آب باران وظیفه شهرداری است گفت: اجرای شبکه جمع آوری آب باران به عهده شرکت های آب و فاضلاب نیست و جزو وظایف شهرداری است.

خرمشهر ۳۷ هزار مشترک آب و فاضلاب دارد.

مرجع / ایرنا
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۸
0
0
اگه تونستن مساله فاضلاب ای شهرو حل کنن اونوقت میتونن ادعا کنن که خرمشهر و سه خرداد و ازاد سازی خرمشهر و...
:
:
:
آخرین اخبار