تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۹۱۱۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور روزانه ۳۵ هزار کارت سوخت جدید
 مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه در چهار ماه گذشته بیش از سه میلیون و ۹۰۰ هزار کارت سوخت جدید صادر شده است، ‌گفت: روزانه می‌توانیم تا ۳۵ هزار کارت جدید صادر کنیم.

«امیر وکیل‌زاده» با بیان اینکه در حال حاضر به تمام خودروهایی که به نام یک فرد باشد، سهمیه بنزین تعلق می‌گیرد، افزود: این موضوع در حال بررسی است تا در نهایت تنها به یک خودروی هر فرد سهمیه بنزین اختصاص پیدا کند.  

وی با اشاره به پیش‌بینی کاهش ۸ تا ۱۰ درصدی مصرف بنزین پس از سهمیه‌بندی، ادامه داد: اما اکنون زود است که بگوییم این کاهش مصرف تحقق یافته زیرا تا چند هفته اول نمی‌توان آمار را مبنای مصرف دانست و آن را به همه زمان‌ها تعمیم داد بلکه باید اجازه دهیم زمان بگذرد و شرایط عادی شود.

وکیل‌زاده با رد طولانی شدن چند ماهه صدور کارت سوخت برخی افراد، تاکید کرد: این موضوع غیر ممکن است. به صراحت می‌گویم هر شخصی که دریافت کارتش طولانی شده حتما در باجه پست است.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در چهار ماه گذشته، سه میلیون و ۹۰۰ هزار کارت جدید سوخت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در دو روز اول بعد از سهمیه‌بندی، ۱۲۰ هزار نفر برای درخواست کارت المثنی سوخت ثبت نام کرده‌اند،  ادامه داد: بنابراین در صدور کارت سوخت عقب نیستیم.

وکیل‌زاده افزود: ‌اکنون نیز روند ثبت نام برای دریافت کارت سوخت المثنی ادامه دارد و بنابراین نمی‌توان بازه زمانی برای پایان صدور کارت‌ها مشخص کرد. با این حال، حداکثر زمانی برای دریافت کارت سوخت، بین ۳ هفته تا یک ماه است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران تاکید کرد: روزانه ۳۵ هزار کارت سوخت صادر می‌شود.

لازم به ذکر است، بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از بامداد جمعه ۲۴ آبان بنزین برای تمام وسایل نقلیه بنزین سوز سهمیه‌بندی شده است.

 بر این اساس قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خواهد بود، همچنین قیمت بنزین سوپر هر لیتر ۳۵۰۰ تومان تعیین شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار