تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۹۱۱۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۹ اثر به مرحله نهایی جشنواره تئاتر اندیمشک راه یافت
  ۹ اثر نمایشی به مرحله نهایی بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک راه یافت.

دبیر این جشنواره گفت: نمایش های شکم به کارگردانی علیرضا معروفی از استان البرز، من از تاریکی می ترسم به کارگردانی سید محمد محمدی از استان مرکزی ، به خند گندم به رویای آرد به کارگردانی خلیل ضرغام پور از خوزستان ، کوچه مختار بود ساسان بود و سیمین به کارگردانی جواد صداقت از بوشهر و در امتداد سکوت به کارگردانی میثم ملازینل از قزوین به مرحله نهایی راه یافتند.

علی بازگیر افزود:همچنین نمایش های سال مرگی به کارگردانی پویان عطایی از اصفهان ، مرگ سپید ۲ کابوس به کارگردانی مصطفی غلامی از گیلان ، داهول به کارگردانی مهدی آشوغ از خوزستان و ملودی پدر به کارگردانی بهروز وفایی از خوزستان از سوی داوران بازبین برای مرحله نهایی این جشنواره پذیرفته شدند.

وی بیان کرد:مهدی درویش ، ابوالقاسم غلامحیدر و سعید فضل علیپور داوران بازبین این جشنواره هستند.
حفظ ، ترویج و توسعه آداب، سنن، رسوم و باورهای بومی، توجه به مفاهیم والای انسانی، اعتلای ذائقه فرهنگی، نفی تروریسم و خشونت  همچنین کوشش برای صلح جهانی و موضوع آزاد از محورهای این جشنواره است.
نکوداشت یاد و خاطره شهدای بمباران اندیمشک در چهارم آذر ۱۳۶۵ به عنوان روز مقاومت و پایمردی مردم اندیمشک، تکریم دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حماسه های مدافعان حرم و بهره مندی از تاریخ ارزشمند و گنجینه ادبیات ایرانی از دیگر محورهای مورد تاکید این جشنواره سراسری است.

بازگیر با بیان اینکه جشنواره تئاتر لاله های سرخ در بخش‌های صحنه ای و میهمان برگزار می‌شود، افزود: براساس محتوا و کیفیت از آثار هنرمندان کشور در بخش میهمان استفاده خواهد شد ضمن اینکه در مجموع از هر کارگردان فقط یک نمایش به مرحله نهایی جشنواره راه می‌یابد.
وی گفت: بخش نمایش های صحنه ای این جشنواره به منظور اصالت بخشی به اهداف جشنواره با هدف پویایی و رقابت آفرینی در میان آثار پذیرفته برگزار می شود.
بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ از پنجم تا هشتم آذر ۱۳۹۸ در اندیمشک برگزار می شود.

این جشنواره هر سال با حضور هنرمندان استان های مختلف برگزار می شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار