تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۹۱۱۸۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کتابداران خوزستان نیازمند نگاه ویژه نهاد کتابخانه‌های کشور هستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: نیاز به این هست که نگاه ویژه ای در حوزه فرهنگ به کتاب و کتابخوانی و کتابداران در خوزستان داشته باشیم.

 محمد جوروند پیش از ظهر امروز در آئین گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز اظهار کرد: ما مناطق محروم و حاشیه نشین زیادی در خوزستان داریم و وقتی اتفاق ناگوار جغرافیایی رخ می دهد با بحران های زیادی روبرو می شویم که تبعات وخیمی دارند.

وی افزود: بعد از قضایای سیل، گرد و غبار را داریم و اگر حوزه فرهنگ و کتابخوانی و اندیشه ورزی در کنار اینها نباشد آسیب ها بیشتر را تجربه خواهیم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: با این شرایط سخت و دشوار جغرافیایی و وجود بحران های زیست محیطی در استان، تنها حوزه فرهنگ و کتابخوانی می تواند این شرایط را تعدیل کند و حال خوش خواندن را به ما بدهد.

جوروند گفت: در سیلاب، کتابخانه ها و کتابداران آسیب زیادی دیدند؛ بنابراین باید کتابخانه ها و کتابداران خوزستان به شکل دیگری دیده شوند.

وی تأکید کرد: نیاز به این هست که نگاه ویژه ای در حوزه فرهنگی به کتاب و کتابخوانی در خوزستان داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور انتظار داریم که نگاه ویژه تری نسبت به خوزستان در حوزه های مختلف وجود داشته باشند، به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی.

جوروند بیان کرد: کاری که کتابداران انجام می دهند در حوزه پرورش روح و جسم است و کمتر از کار پرستاری نیست و کار بزرگ و سترگ و سهمگینی است که تنها از عهده کتابداران برمی آید به همین دلیل انتظار می رود نهاد کتابخانه های عمومی کشور نگاه ویژه ای به کتابداران استان داشته باشد.

وی افزود: افتخار می کنیم؛ کتابدارانی داریم که بیش از آن که خدمات مادی برای آنها اهمیت داشته باشد اجر معنوی برایشان مهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: احترام به کتابدار احترام به فرهنگ و رسالت ما رسالت سخت و پیچیده ای است.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار