تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۱۹۱۲۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چهار اتحادیه در خوزستان بیشترین تخلفات صنفی را دارند
  مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: بیشترین تخلفات صنفی به بهانه افزایش قیمت بنزین در چند روز اخیر در خوزستان در چهار اتحادیه میوه وتره‌بار در بخش خرده‌فروشی، نانوایی‌ها، مرغ و گوشت و آژانس‌ها داشته‌اند که روسای اتحادیه‌ها باید هرچه زودتر برای جلوگیری از وقوع این تخلفات در بازار ورود کنند.

 امید بن عباس روز سه‌شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان در سرسرای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بیان کرد: در مدت یک ماه روسای اتحادیه‌های ذکر شده باید برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی در اصناف حوزه کاری خود با همکاری دستگاه‌های مربوطه اقدام کنند.

وی گفت: روسای این چهار اتحادیه امروز باید نشستی با مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان برای جلوگیری از تخلفات صنفی برگزار کنند تا هر چه زودتر جلوی این تخلفات گرفته شود؛ در صورتی که روسای اتحادیه ها موفق به همکاری در جلوگیری از بروز هرگونه تخلف صنفی در حوزه کاری خود نشوند از پست خود برکنار خواهند شد.

بن عباس، با تاکید بر همکاری روسای اتحادیه‌ها برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف اصناف بیان کرد: اصناف متخلف در این حوزه کاری این چهار اتحادیه در صف اول برخورد هستند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: از هر راهکار و مصوبه‌ای برای برخورد سریع ‌تر با اصناف متخلف استفاده خواهیم کرد و از اتاق اصناف و اتحادیه‌ها نیز خواستار همکاری هر چه بیشتر در این شرایط هستیم.

وی افزود: بر اساس بررسی‌ انجام گرفته قیمت محصولات در میدان میوه و تره بار مناسب و بر اساس نرخنامه است اما در خرده فروشی‌ها قیمت ها بالا و غیرقانونی است.

اصناف گرانفروش مخل نظم عمومی و اقتصادی هستند

 مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد:در این شرایط که اصلاح قیمت بنزین انجام شده هر صنفی که اقدام به گرانفروشی کند به عنوان مخل نظم عمومی و اقتصادی معرفی می‌شود.

وی گفت: برابر با قانون با متخلفان برخورد، و علاوه بر نصب بنر معرفی متخلف، واحد صنفی نیز تعطیل خواهد شد.

بن عباس ادامه داد: متاسفانه شهرداری‌ها و اتحادیه میدان میوه و تره بار مشارکت مناسبی در جلوگیری از بروز تخلفات در این بخش نداشته و با ستاد تنظیم بازار خوزستان همکاری لازم را ندارند.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه شهرداری باید با حساسیت بیشتری وضعیت خرید و فروش میوه و تره بار را در میدان‌ها رصد کند افزود: به عنوان مثال خودروهایی وارد میدان‌های میوه و تره بار می‌شوند و بار خود را بدون ارایه فاکتور و قیمت مصوب به فروش می رسانند ، این کار باعث گران شدن برخی محصولات مثل گوجه فرنگی و سیب زمینی در بازار شده است.

لزوم ساماندهی یک هزار و ۸۰۰ خودروی شخصی مسافربر در خوزستان

بن عباس گفت: با افزایش قیمت بنزین مشکلی در بحث فعالیت تاکسی‌های زرد که سهمیه بنزین مشخص دارند نداریم بلکه مشکل با  خودروهای شخصی مسافربری است که عضو هیچ اتحادیه و صنفی نیستند و برای فعالیت خود امکان دریافت سهمیه بنزین را ندارند.

وی ادامه داد: یک هزار و ۸۰۰ خودروی شخصی مسافربر در خوزستان فعالیت دارند که لازم است از سوی دستگاه‌های مربوطه از جمله تاکسیرانی برای ساماندهی این خودروها برای دریافت سهمیه بنزین  اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه برای ساماندهی سرویس‌ مدارس نیز باید هر چه زودتر اقدام شود افزود: برخی از این خودروها به دلیل افزایش قیمت بنزین از چرخه حمل و نقل مسافر خارج شدند و این موضوع می تواند در بحث جا به جایی مسافر تاثیر منفی داشته باشد.

عضو هیات رییسه اتحادیه میوه و تره بار خوزستان نیز بیان کرد: در چند روز اخیر به دلیل اعتراضات مردمی ناشی از افزایش قیمت بنزین، ورود میوه و تره بار به میدان بارها کاهش یافته بود که امروز این مشکل برطرف شده است.

اکبر بدیعی ادامه داد: افزایش قیمت در برخی محصولات فصلی مثل گوجه فرنگی طبیعی است،  و صادرات این محصول نیز باعث گران شدن آن در روزهای اخیر در خوزستان شده است.

وی گفت: تا چند روز آینده از استان ها بوشهر و هرمزگان گوجه فرنگی به خوزستان ارسال می‌شود که باعث کاهش قیمت این محصول خواهد شد.

بدیعی افزود: قیمت پیاز قرمز نیز به دلیل صادرات در خوزستان افزایش یافته که احتمال می‌رود قیمت این محصول کاهش نیابد.

 رییس کل دادگستری خوزستان در پی اصلاح قیمت بنزین در ۲۴ آبان بیان کرد:دستگاه قضایی خوزستان با هرگونه اخلال در بازار و افزایش غیرقانونی قیمت کالا و خدمات برخورد قانونی می‌کند و شهروندان نیز هرگونه تخلف و احتکار کالا را به مسئولان قضایی و نظارتی اطلاع دهند.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار