تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۱۹۱۲۰۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش قیمت در بازار پذیرفته نیست
  معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه مشکلی در تامین کالا نداریم گفت: تمامی مبادی‌های ورودی استان برای واردات کالا و محصولات کشاورزی به بازار استان باز است و هیچ بهانه‌ای برای افزایش قیمت کالا در بازار استان وجود ندارد.

 سید نورالله حسن زاده سه شنبه در ستاد تنظیم بازار استان در سرسرای سازمان صمت استان بیان کرد: متاسفانه برخی از اصناف همکاری لازم را در رعایت قوانین ندارند و مرتکب تخلفاتی می‌شوند به همین منظور مقرر شده تا دادستانی برای برخورد با هر گونه تخلف در بازار ورود کند.

وی گفت: برای برخورد با اصناف متخلف از ظرفیت‌هایی همچون ماده ۲۸ قانون نظام صنفی و قوانین تعزیرات حکومتی استفاده خواهد شد و  از مجموعه قوانین بازدارنده استفاده می‌شود تا با افرادی که در این شرایط تخلف کنند برخورد شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان ادامه داد: اگر اصلاح نرخ بنزین بر برخی از فعالیت‌ها و مشاغل  تاثیر دارد باید به صورت مستند اعلام کنند تا به صورت کارشناسی میزان سهمیه بنزین تعیین شده برای آن‌ها و نرخنامه‌ها بررسی شود.

حسن زاده اظهار داشت : همچنین اگر سهمیه بنزین برای خودروهایی که در بازار حمل و نقل کالا را انجام می‌دهند ناکافی است باید به صورت مستند اعلام کنند تا این مورد در ستاد تنظیم بازار استان بررسی شود.

حسن زاده گفت: مقرر شده تا بازرسی ها در سطح بازار استان تشدید شود تا هیچ صنفی به بهانه اصلاح قیمت بنزین خارج از نرخنامه کالایی را گران نکند، بازرسی بر کالاهای اساسی همچون میوه و تره بار و نان که نیاز روزانه مردم است متمرکز است و امکانات و نیروی مورد نیاز در اختیار واحدهای بازرسی برای نظارت هر چه بهتر بر بازار داده خواهد شد.

خرده فروشان میوه و تره بار بیشترین تخلف را در این صنف دارند

  معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: خرده فروشان میوه و تره بار بیشترین تخلف را در صنف میوه و تره بار دارند، در میدان‌های میوه و تره بار قیمت‌ها بر اساس نرخنامه به فروش می‌رسند اما خرده فروشان دریافت سود ۳۰ درصدی را رعایت نمی‌کنند و چند برابر نرخنامه کالای خود را به فروش می‌رسانند.

عبدالرحمان ناصریان با اشاره به رعایت نکردن نرخنامه توسط کشتارگاه‌های مرغ ادامه داد: سودی که برای کشتارگاه‌های مرغ در نظر گرفته شده هفت درصد است که در برخی از کشتارگاه‌های استان بیش از این نرخ مرغ به خرده فروش عرضه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه مرغ و ماهی با اتحادیه گوشت قرمز ادغام شده است افزود: اتحادیه مربوطه باید بر رعایت این نرخ توسط کشتارگاه‌های مرغ به خرده فروشان نظارت لازم را داشته باشند.

  معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه میدان‌های میوه و تره بار استان مصوبات تنظیم بازار استان را اجرا نمی‌کنند بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان در سال گذشته میدان‌های میوه و تره بار باید در سامانه رصد قیمت ثبت نام کنند و نمایشگرهای LCD را برای اعلام قیمت‌ها در میادین نصب کنند که متاسفانه هنوز این مصوبات را انجام نداده‌اند.

در ادامه این نشست معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت خوزستان بیان کرد: ۱۰ واحد صنفی در استان که در طول یک سال سه تخلف را مرتکب شدند به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند تا طبق قانون با این اصناف برخورد شود.

بهرام جباری همچنین با اشاره به تخلفی که در میدان‌های میوه و تره بار استان در حال وقوع است افزود: خودروهایی بدون نظارت و رعایت قیمت‌های مصوب گوجه فرنگی  را در میدان‌های میوه و تره بار به فروش می‌رسانند و همین موضوع باعث شده تا قیمت گوجه فرنگی در خرده فروشی‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه سود خرده فروش‌های میوه و تره بار ۳۰ درصد است گفت: باید سازوکاری را فراهم کنیم تا از ورود این خودروها به میدان‌های میوه و تره بار جلوگیری شود و خرده فروش‌ها محصولات مورد نیاز خود را  از غرفه‌ها و بر اساس قیمت نرخنامه تهیه کنند.

بر اساس گزارش ایرنا رییس کل دادگستری خوزستان در پی افزایش قیمت بنزین ( در ۲۴ آبان ماه جاری ) بیان کرد: دستگاه قضایی استان با هرگونه اخلال در بازار و افزایش غیرقانونی قیمت کالا و خدمات برخورد قانونی می‌کند و شهروندان نیز هرگونه تخلف و احتکار کالا را به مسئولان قضایی و نظارتی اطلاع دهند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار