تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۱۹۱۲۱۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خوزستان برای برگزاری مسابقات قایقرانی کشورآماده است
  رییس هیات قایقرانی استان گفت: خوزستان بهترین مکان برای برگزاری مسابقات مختلف کشوری در نیمه دوم سال است چرا که در استان‌های دیگر هوا به شدت سرد بوده و عملا نمی‌توان مسابقه‌ای برگزار کرد.

جلال دریس اظهار داشت: خوزستان به لحاظ منابع آبی، قابلیت‌های فراوانی دارد اما متاسفانه از وجود یک اسکله قایقرانی بی‌بهره است. صحبت‌های اولیه در این خصوص انجام شده و قرار است بخشی از کار بر عهده فدراسیون باشد و بخش دیگری از آن توسط مسئولان استان انجام شود تا با راه اندازی اسکله شاهد یک کمپ قایقرانی زمستانه در اهواز باشیم.

وی افزود: از روزی که هدایت هیات قایقرانی استان را بر عهده گرفتیم، راه‌اندازی اسکله اهواز را در اولویت کاری خود قرار دادیم. اقدامات خوبی در این راستا انجام شد تا اینکه به مرحله نصب اسکله رسیدیم اما متاسفانه وقوع سیل در اهواز موجب از بین بردن زیرساخت‌ ها و توقف در کار شد. انتظار داریم که استانداری، سازمان آب و برق استان و شهرداری اهواز به ما کمک کنند تا هر چه سریعتر این طرح را عملی کنیم.

رییس هیات قایقرانی خوزستان عدم شناخت مردم از قایقرانی را یکی از عوامل مهم عدم پیشرفت این رشته در استان دانست و گفت: قایقرانی علاوه بر ورزش کردن یک نوع تفریح سالم به شمار می‌رود لذا بنا داریم با تبلیغات گسترده این رشته را در استان گسترش دهیم.

وی ادامه داد: ما مربیان طراز اولی در سطح استان داریم که می‌توانند قایقرانان خوبی پرورش دهند اما تا زمانی که مکان مناسبی برای تمرین کردن نداشته باشیم نمی‌توانیم برنامه‌های خود را اجرایی کنیم، در واقع تا زمانی که اصول کار و شرایط ایمنی محیا نباشد نمی‌توان به خوبی این رشته را در استان توسعه داد.

دریس افزود: در یک سال اخیر اقدامات خوبی در رده‌های پایه انجام دادیم و تعداد ورزشکارانمان را افزایش دادیم همچنین در مسابقات بزرگسالان کشور با وجود این که از بازیکنان جوان استان استفاده کردیم در بین ۱۲ تیم شرکت‌کننده عنوان ششم کشور را به خود اختصاص دادیم. در مسابقات آب‌های آرام قهرمانی کشور در بخش بانوان که روز گذشته در تهران برگزار شد عملکرد خوبی داشتیم و در ۲۰۰ متر مقام نقره را کسب کردیم.

وی افزود: به دنبال میزبانی مسابقات آب‌های خروشان قهرمانی کشور هستیم و بنا داریم این رقابت‌ها را در دزفول یا اندیمشک برگزار کنیم، فدراسیون با این موضوع موافقت کرده و از آنجا که این مسابقات برای اولین بار در استان برگزار می‌شود باید با حساسیت بیشتری کار را دنبال کنیم.

رییس هیات قایقرانی استان گفت: مسابقات بانوان آب‌های آرام کشور که قرار بود به مدت سه روز در تهران انجام شود به دلیل شرایط آب و هوایی در یک روز برگزار شد در حالی که شرایط آب و هوایی خوزستان به گونه‌ای است که می‌تواند در نیمه دوم سال میزبان مسابقات کشوری باشد به شرطی که زیرساخت‌های لازم فراهم باشد.

وی ادامه داد: اکثر مناطق استان از نعمت آب و رودخانه برخوردار هستند و حتی برخی از مردم برای امرار و معاش خود روزانه قایقرانی می‌کنند لذا با ارائه یک برنامه منسجم می‌توان آنها را در فاز حرفه‌ای قرار داد. رشته کانوپلو نزدیک به پنج سال در استان تعطیل بود که چندی پیش تجهیزات این رشته را فراهم کردیم و در حال حاضر بچه‌های ما مشغول تمرین هستند تا در مسابقات کشوری شرکت کنیم.

دریس افزود: با توجه به ظرفیت آبی استان این مقدار امکانات جوابگوی کارمان نبوده و نیاز است که ارگان‌هایی همچون اداره بنادر، منطقه آزاد اروند و نیرو دریایی سپاه که در زمینه قایقرانی فعالیت می‌کنند به ما کمک کرده و به نوعی بتوان از تجهیزات آنها در راستای رشد و ارتقاء قایقرانی استفاده کرد.

رییس هیات قایقرانی خوزستان گفت: عمده‌ترین مشکل قایقرانی خوزستان نبود زیرساخت و تجهیزات مناسب است که امیدواریم ارگان‌های استان برای توسعه این رشته به ما کمک کنند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار