تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
کد خبر: ۱۹۱۲۲۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فضای مجازی کتاب‌خوانی را کمرنگ کرده است
 شهردار کلان‌شهر اهواز گفت: در عصر ما که عصر انفجار اطلاعات است با واقعیت تلخی مواجه هستیم و آن کم رنگ شدن فرهنگ کتاب‌خوانی و کتاب است.

  موسی شاعری در آیین تجلیل از کتابداران کتابخانه‌های عمومی خوزستان در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز اظهار کرد:  من احساس خطر می‌کنم از آنچه شما از شبکه‌های اجتماعی به دست می‌آورید خلاصه و مختصر است که هیچ‌وقت نمی‌تواند به کسی بصیرت و آگاهی تعمیق افکار ببخشد.

وی افزود: در عصر ما که عصر انفجار اطلاعات و اینترنت و گوگل و شبکه‌های اجتماعی هست با واقعیت تلخی مواجه هستیم و آن کم رنگ شدن فرهنگ کتاب‌خوانی و کتاب به واسطه فضای مجازی است.

شهردار کلان‌شهر اهواز تصریح کرد: چیزی که باعث می‌شود یک فرد در یک حوزه نگاه جامع و اشراف پیدا کند خواندن کتاب است.

شاعری با اشاره به سطحی‌نگری و عدم سندیت در شبکه‌های اجتماعی گفت: وقتی مبنای تحلیل ما شبکه‌های اجتماعی باشند نتیجه آن قطعی اینترنت است در نتیجه هرچه فرهنگ کتاب‌خوانی را گسترش دهیم به نسل آینده خدمت کردیم.

وی افزود: از نهاد کتابخانه‌های عمومی خوزستان می‌خوانم در کنار توسعه کتابخانه‌ها به ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی کمک کنیم و جوانان را از رفتن به سمت مطالعه ساندویچی دور کنیم. 

شهردار کلان‌شهر اهواز با اشاره به مشکلات اقتصادی و مالی این نهاد و  مشکل در پرداخت حق نیم درصد کتابخانه‌های عمومی اهواز گفت: شرایط سخت اقتصادی در مدیریت شهری ما را با پرداخت نیم درصد حق شهرداری با مشکل مواجه کرده است اما تلاش کردیم تا آنجایی که می‌توانیم این پول را بدهیم.


مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار