تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۹۱۳۴۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید و تصفیه شکر در کشت‌وصنعت امیرکبیر اهواز آغاز شد
  مدیرعامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر گفت: همزمان با شروع عملیات برداشت بیستمین دوره محصول نیشکر، تولید و تصفیه شکرخام در این کشت و صنعت نیز در روزهای اخیر شروع‌شد.

محمد فتحی مکوند  افزود: سطح اراضی قابل برداشت نیشکر در این کشت و صنعت حدود هشت هزارو ۸۷۰هکتار است که پیش بینی می شود ۷۷۰هزار تن نیشکر برداشت و ۸۵هزارتن شکر خام تولیدی استحصال و تبدیل به شکر سفید شود که نسبت به سال زراعی گذشته تغییر چندانی‌ندارد.
وی با بیان اینکه این شرکت علاوه بر تولید شکر از نیشکر ، حدود ۹۰هزار تن شکر خام از کشت و صنعت میرزاکوچک خان و بخشی از شکر خام وارداتی را تصفیه و تبدیل به شکر سفید می کند افزود: در مجموع ، تولید شکر و تصفیه شکر خام داخلی و وارداتی در این مجتمع به ۱۷۵هزار تن شکرسفید مطابق ظرفیت اسمی این کشت و صنعت وارد بازار خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت کشت و صنعت امیر کبیر با اشاره به کشت جدید نیشکر در این مجتمع در سطح ۲ هزار و ۲۰۲هکتار اظهار داشت: این میزان سطح زیر کشت نیشکر سال آینده به بار می نشیند و وارد چرخه تولید شکر خواهد شد.
کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر یکی از طرح های هفت گانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در کیلومتر ۴۵ جاده اهواز - خرمشهر و در بخش اسماعیلیه از توابع شهرستان اهواز واقع شده است.
عملیات اجرایی طرح های هفت گانه نیشکر خوزستان شامل کشت و صنعت امیرکبیر ، دعبل خزاعی ، حکیم فارابی ، امام خمینی (ره) ، سلمان فارسی ، دهخدا ، میرزاکوچک خان با ظرفیت اسمی تولید ۷۰۰هزار شکر از اوایل دهه ۷۰ شروع شد و از سال ۱۳۸۰ یکی پس از دیگری وارد چرخه تولیدشدند.
  بروز سیلاب مهیب بهار امسال حدود نیمی از مجموع ۸۴هزار هکتار زمین های نیشکر طرح های هفت گانه نیشکری خوزستان را به زیرآب برد و حدود ۵۰هزار میلیارد ریال به این واحدها خسارت زد.
پیش بینی شده امسال حدود ۴۰۰هزار تن شکر در واحدهای هفت گانه نیشکر خوزستان تولید شود که در مقایسه با سال گذشته حدود ۴۵درصد کاهش دارد.
طبق برنامه قرار است تولید شکر در طرح های هفت گانه پس از بازسازی خسارات سیلاب و بهسازی مزارع نیشکر، تا سه سال آینده به تولید پایدار ۶۵۰هزار تن شکر در سال برسد.
استان خوزستان در مجموع به تنهایی حدود ۴۰درصد نیاز کشور به شکر را تولید می کند.نیاز سالانه کشور به شکر حدود ۲.۲ میلیون تن است که از این میزان ۱.۴میلیون تن در واحدهای نیشکری و چغندری کشور تولید می‌شود.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار