تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۱۹۱۳۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مساله اصلی آموزش و پرورش اجرای سند تحول بنیادین است
 دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مساله اصلی وزارتخانه در زمان حاضر اجرای سند تحول بنیادین است و کوشش می‌شود با توجه به کاستی‌های نظام آموزشی کشور، این سند به اجرا درآید که البته بخشی از آن به منابع مالی نیاز دارد.

مهدی نوید ادهم روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس آموزش و پرورش تطبیقی در جمع خبرنگاران کاشان با اشاره به نزدیکی زمان تدوین بودجه سال ۹۹ بیان کرد: مجلس و دولت با همکاری و تامین اعتبار مورد نیاز برای آموزش و پرورش باید شرایطی را فراهم آورند که بتوانیم سند تحول بنیادین را عملیاتی کنیم؛ چرا که از جمله احکام این سند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان است که بر اساس وعده داده شده، در آینده اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اختصاص ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای سند اجرای رتبه‌بندی معلمان در هیات دولت تشریح کرد: آیین‌نامه اجرایی این اعتبار هم‌اکنون در هیات دولت در دست بررسی است و بخشی از اعتبارهای اولیه مورد نیاز آن تامین شده است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: اگر آیین‌نامه عملیاتی شود، در آینده نزدیک پرداخت‌ها بر این اساس انجام و معلمان از آن بهره‌مند خواهند شد.

وی یادآور شد: دولت در گام نخست برای اجرای رتبه‌بندی معلمان این اعتبار را اختصاص داده اما هم‌اکنون مشکل، آیین‌نامه اجرایی آن است که در کمیسیون‌های مربوط مراحل پایانی را می‌گذراند و پس از آن باید به تصویب هیات دولت برسد تا زمینه اجرا فراهم شود.

نوید ادهم اضافه کرد: با توجه به وعده‌های داده شده، تامین اعتبار قطعی است اما زمان پرداخت هنوز مشخص نیست.

وی در ادامه گفت: اگر قرار است آموزش و پرورشی برتر داشته باشیم، نیازمند آن است که فعالیت‌های مرتبط در منطقه و جهان را رصد کنیم تا بتوانیم از تجربه‌های موفق آنها نیز برای ارتقای کمی و کیفی نظام آموزشی کشور بهره‌گیری کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های علمی با حضور کارشناسان می‌تواند به این تجربه اندوزی کمک کند و موضوع این کنفرانس نیز ناظر بر مشکلات و مسائلی هست که گریبان‌گیر آموزش و پرورش شده است.

وی در مورد حذف برخی شعرها و داستان‌ها از کتاب‌های درسی نیز تشریح کرد: این موضوع در برخی شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شده و هم اکنون با مشخص شدن گروه ویژه‌ای، به بررسی این موضوع پرداخته‌اند.

نوید ادهم افزود: این گروه باید علت تغییرات را مشخص کند و تبدیل به احسن شده باشد، حمایت خواهد شد اما اگر تغییرها توجیه کارشناسی و علمی نداشته باشد، برای اصلاح آن اقدام خواهیم کرد.

دومین کنفرانس بین‌المللی آموزش و پرورش تطبیقی با موضوع پژوهش‌های معاصر در آموزش و پرورش تطبیقی، نوآوری‌ها و چالش‌ها با ارائه ۱۶۷ مقاله به مدت ۲ روز با میزبانی دانشگاه کاشان در حال برگزاری است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار