تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۹۱۳۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حضور مردم در صحنه بار دیگر توطئه دشمن را خنثی کرد
امام جمعه دزفول با اشاره به ناآرامی‌های هفته اخیر در پی افزایش نرخ بنزین گفت: حضور مردم در صحنه بار دیگر توطئه دشمن را خنثی کرد.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری بعد از ناآرامی های اخیر گفت: بعد از این بیانات،  آرامش در جامعه حاکم و مکرو حیله دشمنان خنثی شد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تشکر از حضور باشکوه مردم ولایتمدار دزفول در راهپیمایی مطالبه‌گری و نه به اغتشاش گفت: مردم صفوف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و باعث ناامیدی دشمنان شدند.

وی با بیان اینکه دشمن از مدت‌ها قبل برای چنین روزی تدارک دیده بود، افزود: اغتشاشگران به صورت مسلح و با روش‌های یکسان برای حمله به مراکز مهم و بانک‌ها استفاده می‌کردند.

امام جمعه دزفول با اشاره به توقیف خودروهای سنگین در ورودی شهرها و سرقت طلاهای زنان توسط آشوبگران ادامه داد: با وجود تلاش نیروهای انتظامی برای آرام کردن  آشوبگران، نه تنها توجهی نمی‌کردند بلکه اقدام به تیراندازی به سمت ماموران می‌کردند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه این ناآرامی‌ها از یک اتاق فکر ساماندهی می‌شدند،  اظهارداشت: بسیاری از اغتشاشگران از نقاط دیگر آمده بودند و با فرهنگ داعشی حمله می‌کردند.

وی ابعاد فتنه را در خوزستان بسیار گسترده توصیف کرد و افزود: با حضور مردم در صحنه و تلاش نیروهای انتظامی و بسیج و بیانات رهبری این توطیه نیز خنثی شد.

امام جمعه دزفول به بررسی تصمیم گرانی بنزین توسط سران قوا اشاره کرد و گفت: این اتفاق افتاده و قابل برگشت نیست البته در روش و اجرای آن نقدهایی وارد است.

وی افزود: مقام معظم رهبری از اصل تصمیم حمایت کردند و درخصوص جزییات طرح گفتند که کارشناس نیستند و نسبت به نا امنی و سو استفاده دشمن هشدار دادند.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: مقام معظم رهبری درخصوص افزایش نرخ بنزین سه راه در پیش داشتند؛ راه نخست مخالفت صریح با طرح و جلوگیری از سهمیه بندی بنزین بود که در این صورت رسانه های استکبار می‌گفتند ۲ حاکمیت در ایران وجود دارد و درنتیجه به وجود اختلاف بین مسوولان دامن می‌زدند و آن را بزرگنمایی می‌کردند.

وی افزود: یک جریان داخلی نیز بعد از این موضع رهبری عنوان می‌کردند که ما می‌خواستیم وضعیت سوخت را ساماندهی‌ کنیم ولی به ما اجازه ندادند.

امام جمعه دزفول سکوت رهبری در قبال افزایش نرخ بنزین را یکی دیگر از راه‌های پیش‌روی رهبری عنوان کرد و اظهارداشت: اگر رهبری در این موضوع سکوت می‌کردند مردم سردرگم می‌ماندند و طرح نمایندگان برای توقف طرح در مجلس باعث ایجاد اختلاف آنها می‌شدـ

وی راه سوم را تایید اصل طرح و بررسی جزییات آن توسط کارشناسان عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری راه سوم را برگزیدند و راه را برای مردم روشن کردند.  

خطیب جمعه دزفول ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در فتنه ۸۸ و موضوع افزایش نرخ بنزین مردم را به تمکین به قانون توصیه کردند.

وی  با تاکید بر لزوم استمرار نظارت‌ها برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها گفت: مطالبه‌گری و افزایش حقوق و دستمزد باید مدیریت شود تا مجالی برای سو استفاده سودجویان نباشد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: دولت به کارخانه‌های تولید خودرو اجازه افزایش قیمت ندهد و مسوولان بیشتر به فکر مردم باشند زیرا  بهترین سرمایه ما مردم هستند.

وی همراهی مسوولان و مردم را برای پیشببرد امور ضروری خواند و افزود: مسوولان به گونه‌ای عمل کنند که رضایت مردم جلب شود.  

امام جمعه دزفول با تقدیر از جانفشانی ماموران انتظامی در حفظ نظم و امنیت طی روزهای اخیر گفت: شهید رضا صیادی خون پاک خود را تقدیم اسلام و امنیت کرد.  

وی با اشاره به سخنرانی اخیر رهبر معظم انقلاب درخصوص مسایل اقتصادی اظهارداشت: کارشناسان و مسوولان باید این سخنان را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور نباید شرطی شود، افزود:  اروپایی‌ها گندم را تا چند سال قبل از آمریکا وارد می‌کردند ولی تصمیم گرفتند درهر صورت و با هر قیمتی برای قطع وابستگی، این محصول را تولید کنند.

وی با بیان اینکه یارانه در کشورهای پیشرفته به تولید داده می شود، گفت: ما پیشرفت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف داشته‌ایم لذا باید ار این توانمندی‌ها در عرصه خودروسازی و استخراج نفت نیز استفاده کنیم.  

امام جمعه دزفول با اشاره به پنجم آذرماه سالروز تاسیس بسیج به فرمان حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: بسیج از دیدگاه رهبری برگرفته از فرهنگ دینی و روحیه بسیج سرشار از آزاداندیشی است.

وی با بیان اینکه بسیجی باید سیاسی باشد ولی سیاست زده نباشد، افزود: بسیجی نباید تحت تاثیر نژادها و قومیت‌ها قرار گیرد.

حجت الاسلام قاضی دزفولی هفته بسیج را فرصتی مناسب برلی ترویج فرهنگ بسیجی دانست و گفت: بسیجی اهل جذب است ولی از اصول و خطوط قرمز دین عبور نمی‌کند.

وی هفتم آذرماه سالروز نیروی دریایی را یادآور شد و اظهارداشت: این دلاورمردان در جنگ تحمیلی جانانه علیه دشمن جنگیدند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار