تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۹۱۶۵۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز میزبان مسابقات بین‌المللی شطرنج جام کارون شد
 رییس هیات شطرنج خوزستان گفت: میزبانی مسابقات بین‌المللی شطرنج جام کارون با حضور کشورهای مختلف جهان، به اهواز واگذار شد.

عبدالامیر خطیب‌زاده بیان کرد: رقابت های بین‌المللی شطرنج جام کارون با حضور شطرنج‌بازانی از کشورهای دنیا، اواخر بهمن ماه امسال در اهواز برگزار می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

رییس هیات شطرنج خوزستان بیان کرد: این رقابت‌ها با توجه به ریتینگ شطرنج بازان در سه جدول C،B،A برگزار خواهد شد که در پایان نفرات ایرانی برتر مسابقات به عضویت تیم ملی در می‌آیند.

وی ادامه داد: در جدول A این مسابقات شطرنج ‌بازان ریتینگ بالای ۲۰۰۰ حضور دارند؛ همچنین جدول B مربوط به ریتینگ ۲۰۰۰ - ۱۶۰۰ و جدول C مربوط به رده سنی زیر ۱۴ سال است. در این رقابت‌ها شطرنج‌بازان عنوان‌دار ایران و همچنین استاد بزرگ ‌های شطرنج دنیا، حضور خواهند داشت و به طور قطع این موضوع باعث افزایش سطح کیفی مسابقات می‌شود.

خطیب‌زاده با اشاره به اینکه برگزاری رقابت‌های بین‌المللی در اهواز موجب ارتقاء سطح فنی شطرنج‌بازان و مربیان خوزستان می‌شود افزود: شطرنج خوزستان در سال‌های اخیر عملکرد درخشانی داشته و همین امر باعث شد که میزبانی رقابت‌های جام کارون، بار دیگر به اهواز سپرده شود.

وی گفت: با توجه به اینکه رقابت‌های جام کارون در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار کردن این رقابت‌ها خواهیم داد. سال گذشته این رقابت‌ها با حضور بیش از ۳۰۰ شطرنج‌باز از ۱۹ کشور دنیا برگزار شد که در پایان با قهرمانی ویتالی برنادسکی به پایان رسید و واهه دانیالیان از ارمنستان و شاهین لرپری زنگنه مقام‌های دوم و سوم را کسب کردند. 

رییس شطرنج خوزستان ادامه داد: یک دوره مسابقات شطرنج ریتد استان با حضور بیش از ۵۰ شطرنج‌باز روز هشتم آذر به میزبانی ملاثانی برگزار می‌شود که در پایان به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار