تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۱۹۱۸۴۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار بسیجیان :
توطئه بسیار خطرناکی نابود شد/نیروی انتظامی،بسیج و سپاه کار و وظیفه‌ی خود را انجام دادند
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث اخیر بر این نکته که توطئه بسیار خطرناکی توسط مردم نابود شد،تاکید کردند و یادآورشدند: نیروی انتظامی، بسیج و سپاه در مواجهه‌ی سخت، کار و وظیفه‌ی خود را انجام دادند .
image.png

حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار با بسیجیان  با اشاره به حوادث اخیر یادآورشدند: توطئه بسیار خطرناکی توسط مردم نابود شد؛ لازم میدانم تکریم و تعظیم عمیق خودم را به ملت بزرگ ایران به مناسبت حرکت پُرشکوهی که این چند روز انجام دادند، تقدیم کنم. حقیقتاً ملت ایران یک بار دیگر ثابت کرد که قدرتمند و باعظمت است.

ایشان یادآورشدند: یک توطئه‌ی عمیقِ وسیعِ بسیار خطرناکی که آن‌همه پول خرج آن شده بود و زحمت کشیده بودند که بتوانند در یک بزنگاهی این حرکت را انجام دهند -حرکت تخریب، شرارت و آدمکشی که به‌واسطه‌ی قضیه‌ی بنزین فکر کردند فرصت پیدا شده و لشکر خود را وارد کردند- این حرکت به‌وسیله‌ی مردم نابود شد.

رهبر معظم انقلاب یادآورشدند: بله؛ نیروی انتظامی، بسیج و سپاه وارد میدان شدند و در مواجهه‌ی سخت، کار و وظیفه‌ی خود را انجام دادند لکن کاری که ملت در این یک هفته‌ی قبل کردند، از هر حرکت میدانی بالاتر و مهم‌تر بود؛ حرکتی که از زنجان و تبریز شروع شد و به همه‌ی شهرهای کشور و حتی روستاها رسید و آخر هم در تهران این حرکت به این عظمت انجام گرفت.

ایشان افزودند: آن دشمن اصلی یعنی استکبار جهانی که پشت مانیتورها نشسته‌اند میفهمد که این حرکت یعنی چه. آنها تودهنی میخورند و وادار به عقب‌نشینی میشوند.

حضرت آیت الله خامنه ای با یادآوری اینکه بسیج مستضعفین از روز اولی که به وجود آمد، هیچ نظیر و مشابهی در دنیا نداشت، تاکید کردند: هیچ چیز بسیج، وارداتی نیست و حرکتی صددرصد متکی به انقلاب و اندیشه‌ی اسلامی [است] که خدا به قلب امام وارد کرد. شاید بتوان گفت که بسیج بزرگ‌ترین شبکه‌ی فرهنگی، اجتماعی و نظامی در دنیا است.تشکیل بسیج، مصداق تام و تمام تبدیل تهدید به فرصت است. این حقیقت بسیج است. تهدیدهای زیادی داریم که با ابتکار بسیج باید به فرصت تبدیل بشود. بنابراین به برکت بسیج، تهدیدها دیگر برای ما تهدید نیست و تبدیل به فرصت میشود.


رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه نظام سلطه -که در رأس آن جباران‌اند- اساساً ضد آزادی و عدالت است، گفت: ضد عدالت است؛ [شما ببینید] در کشورهای ثروتمند نظام سلطه، برخی مردم از گرسنگی کنار خیابانها میمیرند؛ در تابستان از گرما و در زمستان از سرما [میمیرند]. بخش عمده‌ی ثروت، متعلق به عده‌ی محدودی است و بقیه باید جان بکنند. [نظام سلطه] آنچه بتواند هم نسبت به مردم دیگرِ دنیا بدون محابا در بی‌عدالتی انجام میدهد.

ایشان افزودند: و ضد آزادی است؛ استقلال یعنی آزادی یک ملت، یعنی ملت آزادانه بتواند کار خودش را انجام بدهد؛ نظام سلطه ضد این آزادی است؛ یک روز با استعمار، یک روز با استعمار نو، یک روز با جنگ نرم و البته هرجا لازم باشد با نیروی نظامی هم وارد میشود و ابا هم نمیکند. در طرف مقابل، اسلام پرچم‌دار عدالت و آزادی است؛ آن‌هم بدون رودربایستی و صریح.

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین تصریح کردند: درگیری و مواجهه و مقابله[ی نظام سلطه با اسلام] به‌طور قهری وجود دارد؛ درگیری نظامی نیست اما تقابل حتمی است. وقتی اسلام در قالب یک نظام سیاسی، یک ملت، یک دولت، یک ارتش، نیروهای مسلح و توانایی‌های علمی -مثل جمهوری اسلامی- بُروز میکند، دشمنی آنها صدبرابر میشود. دشمنی نظام سلطه با فلان حزب اسلامی، با دشمنی او با جمهوری اسلامی قابل مقایسه نیست.

ایشان خاطرنشان کردند: دشمنی آنها با نظام جمهوری اسلامی، یک نظام سیاسی مستقرِ مستحکمِ دارای عرض و طول که هشتاد و چند میلیون جمعیت را اداره میکند و دارای قدرت ظهور و بروز است، ‌فوق‌العاده است.

رهبر معظم انقلاب همچنین خطاب به بسیجیان  یادآورشدند: اسم شما نیروی مقاومت بسیج مستضعفین است. «مستضعفین» چه کسانی هستند؟ برخی مستضعفین را به اقشار آسیب‌پذیر معنا می‌کنند.: قرآن می‌گوید مستضعفین یعنی ائمه و پیشوایان بالقوه‌ی عالَم بشریت و کسانی که وارثان همه‌ی موجودی زمین خواهند بود. مستضعفین یعنی کسانی که بالقوه صاحب وراثت آدم و خلیفةالله در زمین هستند و امام و پیشوای بشریت هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار