تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۹۱۸۵۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان:
باید "آمادگی در برابر حوادث" از مدرسه به جامعه انتقال یابد
 مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مانور سراسری زلزله شرکت کردند، گفت: در بیش از ۳۰۰ واحد آموزشی در سطح استان، آموزش‌های لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی زلزله انجام شده است.

کوروش مودت در بیست‌ویکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس استان خوزستان که امروز (۶ آذر) در مدرسه راهنمایی دخترانه بعثت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شعار مانور امسال "مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور" است. این مانور در ۴۰ منطقه آموزشی و در بیش از ۳۰۰ آموزشگاه در استان برگزار می‌شود.

 وی افزود: امروز بیش از ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس مشارکت دارند. هدف از برگزاری این مانور آمادگی دانش‌آموزان و جامعه در مقابل یکی از چالش‌ها و یکی از پدیده‌های طبیعی به نام زمین لرزه است. آخرین زمین لرزه استان در مسجدسلیمان اتفاق افتاد که در  پی وقوع آن بیش از ۶۳ واحد آموزشی خسارت دیدند.

مودت ادامه داد: دانش‌آموزان باید آموزش‌های لازم در مقابل زمین لرزه را فرا گیرند. البته ایمن‌سازی مدارس نیز باید در نظر گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در استان به طور میانگین ۳۰ درصد فضاهای آموزشی نیازمند بازسازی و تخریب هستند. گزارش‌های این مدارس ارائه شده است و به زودی با اعتبارات در نظر گرفته شده، این مشکل حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان خوزستان یکی از کانون‌های زلزله‌خیز کشور است، گفت: در استان چند ابربحران از جمله ریزگردها، سیل و زلزله را تجربه کردیم و خوشبختانه با توجه به مدیریت این پدیده‌ها، آسیب‌های کمتر مالی و جانی داشتیم.

مودت بیان کرد: باید برابر زلزله آمادگی لازم را داشته باشیم تا از خسارات مالی و جانی احتمالی جلوگیری کنیم. آموزش دانش‌آموزان، معلمان و اولیا اهمیت بسیاری دارد. انجام این مانور در ارتقای سطح آمادگی دانش‌آموزان تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: در بیش از ۳۰۰ واحد آموزشی در سطح استان آموزش‌های لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی زلزله انجام شده است. باید انتقال آمادگی در برابر حوادث به جامعه، از مدرسه و آموزش و پرورش که یکی از کانون‌های مهم تعلیم و تربیت است، آغاز شود. باید بتوانیم در راستای مقاوم‌سازی مدارس و در تامین منابع برای آموزش دانش‌آموزان در زمینه حوادث احتمالی، گام‌هایی برداریم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار