تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۹۱۸۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اولویت وزنه‌برداری خوزستان تقویت بخش پایه و تجهیز هیات‌ها است
 رییس هیات وزنه‌برداری خوزستان گفت: تقویت بخش پایه ، تجهیز هیات شهرستان ها و افزایش رکورد ورزشکاران جزو اولویت‌های ما برای ارتقای سطح وزنه‌برداری خوزستان در امسال است.

سیدعلیرضا قریشی بیان کرد: وزنه برداری خوزستان روزهای خوبی را پشت سر می گذارند و وزنه برداران ما تاکنون در میدان های مختلف عملکرد خوبی داشتند اما با این وجود هنوز تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله داشته و باید ضعف‌هایمان را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی رقابت های المپیک ۲۰۲۰، رشته‌های المپیکی خوزستان همچون وزنه برداری نیازمند حمایت هرچه بیشتر هستند تا بتوانند افتخارآفرینی کنند. خوزستان همواره یکی از قطب‌های وزنه برداری کشور بوده و برای رسیدن به جایگاه واقعی باید هیات‌های شهرستانی خود را فعال‌تر کنیم.

وی گفت: این هیات امسال تاکنون بیش از ۷۰ درصد از اهداف برنامه ریزی شده خود را محقق و حدود ۴۰ درصد در این رشته نسبت به سال های گذشته رشد داشتیم.هیات وزنه برداری خوزستان امسال در تمامی رده‌های سنی در رقابت‌های کشوری تیمداری کرده و عنوان‌های خوبی را نیز برای این استان به ارمغان آورد.

قریشی با بیان اینکه امسال تاکنون ۱۰ نشان آسیایی و جهانی توسط وزنه برداران خوزستان کسب شده افزود:در رقابت های استعدادهای برتر کشور نیز وزنه برداران استان موفق به کسب یک نشان طلا، یک نقره و چهار نشان برنز شدند.

وی بیان کرد: وزنه برداری آقایان و بانوان خوزستان به لحاظ کمی و کیفی همچنان ضعف‌هایی دارد که برای کاسته شدن آن تلاش می‌کنیم.

رییس هیات وزنه برداری خوزستان در خصوص شرایط سیدایوب موسوی پیش از مسابقات المپیک گفت: این وزنه بردار خوزستانی تمام تلاش خود را انجام می دهد تا امتیازات لازم برای راه یافتن به المپیک را کسب کند البته ناگفته نماند که ایران در رشته وزنه برداری تنها ۲ سهمیه داشته و در دسته ۹۶ کیلوگرم سه وزنه بردار دیگر ایرانی در کنار سیدایوب شانس کسب سهمیه المپیک را دارند.     

نایب‌قهرمانی خوزستان در مسابقات وزنه‌برداری جوانان کشور

وی با اشاره به مسابقات وزنه برداری جوانان کشور که با حضور ۱۳۱ وزنه بردار در شهرکرد برگزار شد افزود: تیم منتخب خوزستان با کسب ۱۰ نشان رنگارنگ و کسب ۶۴۵ امتیاز به مقام نایب قهرمانی رقابت‌های وزنه‌برداری جوانان کشور دست یافت.

قریشی با بیان اینکه تنها با چهار اختلاف امتیاز نسبت به مازندران دوم شدیم گفت: تیم خوزستان در این دوره از رقابت‌ها یک نشان طلا، هشت نقره و یک نشان برنز کسب کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار