تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۰
کد خبر: ۱۹۱۸۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار است
مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار است و لحظه ای در مقابله با دشمن کوتاه نمی‌آییم.
  اولین سالگرد شهدای حادثه تروریستی آبادان با حضور پرشور مردم آبادان خانواده های شهدا، بسیجیان و برخی از مسوولین شهری در سالن سینما مهر آبادان برگزار شد.

سردار «مرتضی قربانی» مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: آبادان و خرمشهر پایتخت مقاومت و عزت ایران هستند، آبادان در دفاع مقدس بیش از 4 هزار و 200 شهید تقدیم اسلام کرد.

وی افزود:  300 نفر از این شهدا را بانوان و70نفر را دانشجویان، 42شهید روحانی و 155 شهید فرمانده و شهدای مدافع حرم، حادثه منا و ترور را تقدیم اسلام کرد.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران با  بیان اینکه انقلاب اسلامی را مدیون امام و ولایت هستیم، گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام به پیروزی و عزت رسید؛ امام بعد از 15 سال تبعید به تنهایی وارد میدان مبارزه شد و تمام مردم هم از او اطاعت کردند؛ امام یک انسان الهی بود.

وی با اشاره به اینکه آبادان  قبل از انقلاب و بعد از انقلاب  مورد تعرض دشمنان قرار گرفته بود، افزود: مردم آبادان 367 روز محاصره را تحمل کردند و فرمان امام  را به جان خریدند، مقابل دشمن ایستادند و در عملیات ثامن الائمه  محاصره شکسته شد؛ از این شهر اولین پیروزی رزمندگان انقلاب اسلام و اتحاد نیروهای مسلح شکل گرفت.

قربانی عنوان کرد: در صحنه‌های جنگ، از زمانی که در خرمشهر بودیم و یک سال محاصره تا عملیات بیت المقدس، شهدای زیادی دیدیم؛ اما در صحنه نبرد، خداوند آن قدر لطف و عنایت نسبت به تمام رزمندگان و ما داشت که ما را متزلزل نمی‌کرد.

وی گفت: در خرمشهر سی و چهار روز جنگیدیم و نگذاشتیم دشمن پیش بیاید؛ اما تعداد زیادی از جوانان زخمی یا شهید شدند و دشمن توانست خرمشهر را بگیرد؛ شاید نیمی از بچه‌های مقاومت شهید یا زخمی شدند؛ اما همین که ما نگذاشتیم دشمن صد درصد در اجرای طرح خود موفق شود، یک شیرینی بزرگ است. 

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: در جریان زد و خورد توانستیم تعداد زیادی از افراد دشمن را به اسارت بگیریم؛ حقیقتا تلفات زیادی به دشمن وارد شد. می‌توانم بگویم که خدا لشکر خودش را فرستاده بود اما این شیرینی در جایی برای ما بیشتر شد که نگذاشتیم دشمن آبادان را تصرف کند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اقتدار نظامی ایران اسلامی، تاکید کرد: ما به هیچ عنوان جنگ‌طلب نیستیم، اما به هرگونه تجاوز قاطعانه پاسخ می دهیم؛ قدرت نظامی ایران اسلامی فوق العاده است و ما امروز در اوج اقتدار ایستاده‌ایم.

وی  با تاکید بر اینکه شهدای ایران اسلامی پرچم دار امام حسین و امام زمان هستند گفت: این دو شهید مانند سایر شهیدان ملت با مظلومیت شهید شدند از این رو برای حفظ این انقلاب لحظه ای در مقابله با دشمن کوتاه نمی آییم و تمام زندگیمان را وقف دفاع از نظام ولایت فقیه و تبعیت از نظام و ولی امر خواهیم کرد .

  تروریست‌ها در 21 آبان ماه سال گذشته  2 بسیجی به نام های یونس بحر و علی صالحی مجد را در اروندصغیر به شهادت رساندند.

مرجع / فـارس
:
:
:
آخرین اخبار