تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۱۹۱۹۱۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
حرکت در مسیر سلامتی با پرورش بلدرچین و مصرف گوشت آن
محقق و تولید کننده بلدرچین در خوزستان گفت: پرورش بلدرچین حرفه ای است که علاوه بر حرکت جامعه به سوی سلامتی، سود خوبی برای پرورش دهنده دارد.
حرکت در مسیر سلامتی با پرورش بلدرچین و مصرف گوشت آنامید حسینی نژاد دانش آموخته رشته دامپزشکی، محقق و یکی از تولیدکنندگان بلدرچین در استان خوزستان گفت: در ابتدا در یک کارخانه تولید خوراک دام مشغول به کار بودم در زمینه پرورش طیور تجربیاتی داشتم و به همین دلیل تصمیم گرفتم کارگاه پرورش طیور راه اندازی کنم.

او افزود: پس از انجام بررسی‌ها و تحقیقات، تصمیم گرفتم فعالیت در زمینه پرورش بلدرچین را آغاز نمایم.

حسینی نژاد درخصوص علت انتخاب بلدرچین برای تولید و پرورش بیان داشت: این پرنده زودبازه و بسیار مقاوم بوده و کمتر به بیماری مبتلا می‌شود، ضمن اینکه نیاز به آنتی بیوتیک و مکمل‌های تقویت کننده ندارد، به همین سبب هزینه‌های تولید آن کم است.

آغاز فعالیت با تهیه یکهزار قطعه بلدرچین

پرورش دهنده بلدرچین ادامه داد: برای آغاز فعالیت و به منظور آشنایی با این جاندار، یکهزار قطعه بلدرچین تهیه کردم و در فضایی با مساحت بسیار کم نگهداری نمودم و با ویژگی ها، رفتار‌ها و عادات این پرنده آشنا شدم.

این دامپزشک با بیان اینکه بلدرچین در برابر تنش‌های گرمایی و سرمایی و همچنین استرس‌های صوتی بسیار مقاوم است، اظهار کرد: زمان جوجه گیری، تخم گذاری و بلوغ آن مدت زمان کوتاهی است.

امید حسینی نژاد اذعان داشت: با شناساندن خواص این محصول مفید و نشاندن آن بر سفره مردم، علاوه بر ارتقا سلامتی در جامعه، کاهش نیاز افراد به دارو و حفظ سلامتی خود، خانواده و جامعه، می‌توان با پرورش و تولید آن، اشتغال پایدار با سودی مطلوب داشت و به چرخه تولید در کشور نیز کمک کرد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار