تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۱۹۱۹۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نماینده ولی فقیه در سپاه ولیعصر:
اولویت بسیج ترویج گفتمان انقلاب است
 نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان ترویج گفتمان انقلاب را اولویت بسیج دانست و گفت: بسیج در زمان کنونی با تمام توان خود به دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) برابر تهاجم فرهنگی می‌پردازد.

 حجت الاسلام عبدالرضا رستگار روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در محل سپاه ولیعصر(عج) خوزستان اظهار داشت: جهانی که به سوی ماتریالیسم پیش می‌رفت و در آن شعار «دین، افیون ملت ها» سر می دادند،اکنون با گفتمان انقلاب در یک پیچ تاریخی قرار گرفته و به سوی معنویت گرایی باز می‌گردد؛ غرب اکنون در برابر موج معنویت گرایی مستأصل شده است.

وی افزود: گفتمان بسیج همان گفتمان اسلام ناب محمدی(ص)، حسینی و  انقلابی است؛ اولویت ما تشکیل جامعه اسلامی، تمدن اسلامی و زمینه سازی برای ظهور حجت بن الحسن (ع) است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان ادامه داد: زمانی بسیجی باید در جبهه‌های جنگ با لباس خاکی حضور و سلاح به دست می‌گرفت و زمانی هم  اولویت بسیج ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است و در زمان حاضر با تمام توان به دفاع از اسلام ناب محمدی(ص) در برابر تهاجم فرهنگی می‌پردازد.

وی تصریح کرد: بسیج در هر زمینه‌ای که ورود کند، موفقیت های چشمگیری حاصل می‌شود؛ بسیج در مباحث نظامی، فرهنگی، سیاسی، موفق عمل کرده و در بحث اقتصادی نیز با پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در باب اقتصاد مقاومتی شاهد موفقیت‌های بزرگی خواهیم بود.

حجت الاسلام رستگار اظهار داشت:بسیج در اغتشاشات اخیر نیز در کمتر از ۴۸ ساعت موفق شد فتنه بزرگ دیگری را خنثی کند که شایسته تقدیر است.

وی ضمن قدردانی از مردم ولایتمدار خوزستان برای حضور همشگی خود در صحنه گفت: مردم ولایتمدار خوزستان در صحنه‌های مختلف انقلابی حضوری چشمگیر دارند و در راهپیایی اخیر نیز در محکومیت آشوب های اخیر با حضور خود، مشت محکمی بر دهان استکبار وارد کردند.

حمایت از کالای ایرانی در قالب طرح ایران یار

مسوول سازمان بسیج کارگری خوزستان نیز دراین دیدار با اشاره به ضرورت حمایت از کالای ایرانی، گفت: ایرانیار طرح بسیج کارگری برای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است.

سرگرد پاسدارسید ابراهیم احمدی فر در این خصوص اظهار داشت: یکی از برنامه‌های محوری بسیج کارگری در طول سال برگزاری نوبت‌کاری" ایثار" است؛ در این شیفت کارگران بسیجی که در کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی حضور دارند ساعاتی را بدون حقوق کار می‌کنند و دستمزدشان را به گروه‌های جهادی حاضر در مناطق محروم اهدا می‌نمایند.

وی افزود: این کارگران برای کمک به کارخانه، ساعات بیشتری را برای کار و بدون در نظر گرفتن دستمزد بگذرانند تا عواید به کارخانه یا واحد تولیدی که دچار مشکل است، بازگردد.

مسوول سازمان بسیج کارگری خوزستان به اجرای طرح اخوت کارگری از سوی بسیج استان اشاره کرد و گفت: این طرح برای کاهش و زدودن کدورت‌ها میان کارگر و کارفرما است که بسیج با حضور در کارخانجات و واحدهای تولیدی تلاش می‌کند کارگران، خواسته هایشان را به صورت مستقیم با کارفرما و مدیرعامل مطرح کنند و از سوی دیگر نیز کارفرما و مدیر خواسته هایشان را بیان کنند.

وی تاکید کرد: بسیاری از اتفاقات که به اداره کار، شکایت و اغتشاشات کف خیایان منجر می‌شود در قالب طرح اخوت برطرف می‌گردد.

سرگرد پاسدار احمدی فر ادامه داد: ایران یار طرح دیگر بسیج کارگری برای حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است که در آن تلاش می‌شود ذائقه مردم از خرید کالای خارجی به سوی کالای ایرانی تغییر یابد و از سوی دیگر نیز با توانمندی‌های مهندسان و واحدهای تولیدی داخلی آشنا شوند.

وی تصریح کرد: طرح ایران یار در سه محور دنبال می‌شود؛ در ابتدا این امکان را فراهم می‌کنیم تا دانش آموزان و دانشجویان و اقشار مختلف به صورت مستقیم از واحدهای تولیدی موفق کارخانه‌ها بازدید داشته باشند.

مسوول سازمان بسیج کارگری خوزستان گفت: در محور دوم این طرح کارفرما و تولید کننده موفق در مدارس حضور می یابند تا تولیدات خود و ارز آوری‌های به دست آمده، اهمیت خرید کالای ایرانی و نقش آن در کاهش بیکاری، طلاق، اعتیاد، آسیب‌های اجتماعی را تشریح کنند.

وی بیان کرد: همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی و برپایینمایشگاه‌های حمایت از کالای ایرانی نیز محور سوم طرح ایران یار است.

آموزش و مشاوره‌ حقوقی رایگان در قالب طرح «هر مسجد یک حقوقدان»

مسوول سازمان بسیج حقوقدانان خوزستان گفت: آموزش و مشاوره‌های حقوقی رایگان در قالب طرح «هر مسجد یک حقوقدان» از سوی سازمان بسیج حقوقدانان استان صورت می‌گیرد.

سرهنگ پاسدار عبدالامیر تمیمی با اشاره به جامعه هدف سازمان بسیج حقوقدانان اظهار داشت: آموزش همگانی حقوق و مشاوره‌های حقوقی از فعالیت‌های سازمان است؛ در بحث آموزش همگانی حقوق، طرح «هر مسجد یک حقوقدان» با هماهنگی دادگستری استان در حال اجرا است که در این طرح به هر مسجد یک حقوقدان معرفی شده تا آموزش و مشاوره حقوقی انجام دهد.

وی افزود: مباحث مالی، خانواده، جرایم خشن و مواد مخدر در طرح «هر مسجد یک حقوقدان» به عنوان اولویت‌های کاری معرفی شدند.

مسوول سازمان بسیج حقوقدانان خوزستان به تشکیل انجمن‌های علمی تخصصی حقوقدانان اشاره کرد و گفت: در این تشکل‌ها برای هر کدام از اقشار حقوقدان، یک انجمن مشخص شده تا برای جامعه حقوقدان نقش آفرینی کنند  و به آسیب‌های درونی و بیرونی سازمان رسیدگی شود.

وی ادامه داد: در این انجمن‌های تخصصی از حقوقدانان خواسته ایم تا درباره لوایح بین المللی از قبیل FATF و برجام به بحث، تفسیر و پاسخگویی بپردازند.

سرهنگ پاسدار تمیمی به برگزاری دوره‌های آموزشی برای فارغ التحصیلان و جوانان به عنوان حقوقدان تراز انقلاب و تربیت مدیران انقلابی با حضور اساتید مجرب اشاره کرد و گفت: در این دوره‌های سه روزه افراد برتر به مرکز معرفی شدند که دوره‌های تکمیلی برای این افراد برگزار شده است.

وی افزود: اکنون یک هزار و ۶۰۰ بسیجی حقوقدان از سراسر استان عضو این سازمان هستند که در مصلای مهدیه اهواز دو غرفه مشاوره برای خواهران و برادران در هر جمعه دایر است تا مراجعه کنندگان از مشاوره‌های رایگان بهره‌مند شوند.

مسئول سازمان بسیج حقوقدانان خوزستان یادآورش: همچنین در حال رایزنی با مخابرات استان هستیم تا شماره‌ای نیز جهت پاسخگویی به سؤالات حقوقی عموم مردم اختصاص یابد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار