تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
کد خبر: ۱۹۱۹۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
داشتن بلوغ عاطفی از شروط لازم ازدواج
کارشناس ارشد روانشناسی داشتن بلوغ عاطفی را یکی از ملزومات ازدواج موفق و نبود آنرا مشکل ساز در روابط زوجین دانست.
 ماجد الهایی کارشناس ارشد روانشناسی  گفت: برای داشتن یک ازدواج موفق شرایطی وجود دارد که دسته‌ای از این شروط مربوط به ویژگی‌ها و آمادگی‌های فردی اشخاص است.

او افزود: در این میان بلوغ عاطفی از جمله ویژگی‌هایی است که غیر قابل چشم پوشی است و افراد در موقع ازدواج حتما باید به این مرحله رشدی رسیده باشند.

الهایی اظهار داشت: شخصی که به بلوغ عاطفی رسیده باشد می‌تواند احساساتش را کنترل، ابراز و مدیریت کند و می‌داند درهر جایی چه رفتار و عکس العملی را از خود نشان دهد و در شرایط بحرانی و غیر معمول خود را کنترل کند برای مثال خندیدن، گریستن، فریاد زدن، سکوت کردن و بسیاری از جزییات رفتاری شخصی که به بلوغ عاطفی رسیده کاملا به جا و به موقع است.

کارشناس ارشد روانشناسی بیان کرد: از دیگر نشانه‌های بلوغ عاطفی این است که شخص در مواجه با خطای دیگران به جای برخورد تند، خصمانه و تلافی جویانه بیشتر مواقع از خطای دیگران می‌گذرد و چنین اشخاصی انعطاف پذیر بوده و تحمل شنیدن انتقاد را دارند.

او ادامه داد: هر یک از زوجین با داشتن بلوغ عاطفی تذکرات، نظرات و انتقادات همسرشان را با دل و جان می‌پذیرند و در بروز مشکلات و ناگواری‌های زندگی خودشان را نمی‌بازند و با تمرکز سعی در حل مشکلات دارند و فداکاری، صبر و بردباری از خود نشان می‌دهند.

ماجد الهایی تصریح کرد: همسرانی با بلوغ عاطفی در بروز احساساتشان بسیار راحت بوده و عشق و علاقه خود را مکرر بیان می‌کنند و برعکس افرادی که به بلوغ عاطفی نرسیده اند مثل سنگ بوده و دچار انجماد عاطفی است و طرف مقابل باید مدام عشق را از او گدایی کند.

او بیان داشت: زندگی با فردی که به بلوغ عاطفی نرسیده است بسیار مشکل است و اشخاص در هنگام انتخاب همسر باید دقت کنند که طرف مقابل به این مرحله رشدی رسیده باشد و بداند ازدواج با شخصی که به بلوغ عاطفی نرسیده مشکلات خاص خود را دارد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار