تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
کد خبر: ۱۹۱۹۳۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برداشت بیش از ۴ هزار تن برنج از شالیزار‌های ایذه
مدیر جهاد کشاورزی ایذه از برداشت بیش از ۴ هزار تن برنج از سطح شالیزار‌های این شهرستان خبر داد.
  مصطفی هنرمندیان مدیر جهاد کشاورزی ایذه با بیان اینکه بیش از ۶ هزار تن شلتوک در پایان فصل برداشت برنج از سطح هزار هکتار از شالیزار‌های این شهرستان تولید شد، گفت: از این مقدار حدود ۴ هزار و ۵۰۰ تن برنج باکیفیت به دست آمد.

او اظهار کرد: شهرستان ایذه در بحث تولید برنج از دیرباز فعال بوده است و برنج سوسن، هلایجان و سادات حسینی از جمله اقلام پرفروش تولید شده در این شهرستان هستند.

هنرمندیان به تولید بیش از پیش‌بینی برنج در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: قبل از زمان نشاکاری، کلاس‌های آموزشی مربوط به کاشت، داشت و برداشت برنج در مناطق مختلف به همت مدیریت جهاد کشاورزی برگزار شد تا شاهد افزایش میزان برداشت این محصول باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه ادامه داد: عمده شالیزار‌های برنج ایذه در بخش سوسن، نوترکی، هلایجان و دنباله رود دهدز قرار دارند و برنج چمپا محلی حدود ۹۷ درصد کشت برنج شهرستان را به خود اختصاص داده است، برنج گِرده، هاشمی و عنبربو نیز از سایر اقلام کشت شده هستند.

این مقام مسئول افزود: در زمان برداشت برنج ۲۸ دستگاه کمباین مخصوص برداشت این محصول در نقاط مختلف شهرستان مستقر شده بودند تا کار برداشت محصول را انجام دهند.

مصطفی هنرمندیان اذعان داشت: در سال زراعی گذشته تنها ۵۰ هکتار برنج در ایذه کشت شده و کمتر از ۲۰۰ تن برنج از آن‌ها برداشت شده بود.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار