تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۱۹۱۹۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه هوآوی برای پشت‌سر گذاشتن سامسونگ در بازار جهانی
بنیانگذار هوآوی اعلام کرد، حتی با وجود تحریم‌های آمریکا، این شرکت در آینده‌ای نسبتا نزدیک خود را به سامسونگ رسانده و از آن پیشی می‌گیرد.
هوآوی خود را به سامسونگ می‌رساند  سال ۲۰۱۹ برای هوآوی سال سختی بود، زیرا تجربه تحریم تجاری از سوی آمریکا و متحدانش را داشت. در پیامد این اتفاق گوشی‌های ساخته شده توسط این شرکت دیگر نمی‌توانند از سرویس‌های اصلی گوگل استفاده کنند. با وجود این محدودیت‌های عظیمی که برای این شرکت ایجاد شده رن ژنگفی، موسس هوآوی معتقد است که هنوز هم می‌تواند رقیب همیشگی خود، سامسونگ را پشت سر بگذارد.

برنامه هوآوی برای پشت سر گذاشتن سامسونگ

این شرکت در ابتدا امیدوار بود تا اوایل سال ۲۰۲۰ بزرگترین تولید کننده تلفن هوشمند در جهان شود. احتمالاً هوآوی در ماه دسامبر برای دستیابی به نقاط عطف در مسیر موفقیت بوده، اما عدم دسترسی به گوگل عملکرد این برند را در سطح بین المللی به شدت تحت تأثیر قرار داده است. اما ظاهراً محدودیتی برای دستیابی هوآوی در بازار داخلی آن وجود ندارد.

هوآوی خود را به سامسونگ می‌رساند

جواب بنیانگذار هوآوی در رابطه با رقبای این شرکت

وقتی یکی از خبرگزاری‌ها در مورد توانایی هوآوی برای ادامه رقابت در اروپا و پیشی گرفتن از سامسونگ بدون دسترسی به گوگل سوال شد، جواب بنیانگذار این شرکت به طرز شگفت آوری مثبت بود. وی گفت: «من فکر نمی‌کنم این یک مشکل باشد، فقط این مسئله به زمان احتیاج دارد. وقتی می‌گویم زمان لازم است، چیزی که من به آن اشاره می‌کنم بازار خارج از کشور است، زیرا ما سال آینده به بازار خارج از کشور باز خواهیم گشت و سال بعد از آن نیز به همین شکل است.»

نقشه دوم هوآوی برای ادامه مسیر خود

با توجه به همه اتفاقات پیش آمده، هوآوی هنوز امیدوار است که در نهایت مجوز همکاری با گوگل به او اعطا شود. این شرکت با این وجود در حال کار بر روی عملیاتی "در مقیاس بسیار بزرگ" است که احتمالاً در صورت عدم دستیابی به چنین توافقی، روی استفاده از سیستم عامل Harmony در تلفن‌های هوشمند متمرکز می‌شود.

هوآوی با این کار خود نشان داده است که چقدر می‌تواند برای محصولات خود و کاری که در حال انجام آن است، ارزش قابل باشد. این شرکت در واقع به جهانیان ثابت می‌کند برای موفقیت نیازی به وابسته بودن به کشور چون آمریکا نیست و می‌توان در شرایط سخت‌ نیز نتایج خوبی داشت.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار