تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۱۹۱۹۵۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یادواره شهید مدافع امنیت دزفول برگزار شد
  نخستین یادواره فرمانده شهید حاجی مراد نادری شهید مدافع امنیت دزفول پنجشنبه شب با حضور جمعی از مسوولان و اقشار مختلف مردم در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد.

 امام جمعه دزفول پنجشنبه شب در این یادواره با گرامیداشت یادوخاطره شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان امنیت به ویژه سرهنگ نادری گفت: شهیدان زنده هستند و نزد خدای خود روزی می‌خورند.

حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی با بیان اینکه حیات شهدا با عمل آنها گره خورده و آنها را به مرتبه شهادت رسانده است، افزود: رزمندگان در جنگ در راه خدا یا پیروز می‌شوند یا شهید که در هر صورت ضرر نمی‌کنند.

وی با اشاره به وظایف مردم در قبال شهدا اظهارداشت برگزاری همایش و یادواره‌ اقدامی ارزنده است ولی نکته مهمتر پیداکردن معرفت و شناخت نسبت به شهدا است.

امام جمعه دزفول بیان‌کرد: مسوولان باید ببینند دچار تجمل‌گرایی شده‌اند یا سبک زندگی آنها مانند شهدا است.

وی روحیه خدمتگزاری به مردم را از ویژگی‌های شهدا دانست و ادامه داد: شهیدان در شرایط دشوار توان خود را نشان دادند و در راه حفظ امنیت کشور به شهادت رسیدند.

امام جمعه دزفول با اشاره به ناآرامی‌های اخیر گفت: دشمن بنزین را بهانه‌ای برای ضربه زدن به نظام کرده بود که ماموران انتظامی و سایر نیروها از جان خود برای حفظ امنیت و خنثی‌سازی توطیه دشمن گذشتند.

وی امنیت را نعمتی بی‌بدیل دانست و افزود: سلامت و امنیت ۲ نعمتی هستند که تا از دست نروند قدر آنها را نمی دانیم.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با بیان اینکه امنیت ارزان به دست نمی‌آید، اظهارداشت: فتنه بنزین خیلی سنگین بود و باید واکاوی شود تا مردم بدانند دشمن تا کجا می‌خواست پیش برود.

وی شهدا را سرمایه‌های معنوی ایران اسلامی دانست و گفت: مسوولان، مسوولیت‌های خود را بواسطه خون پاک شهدا بدست آورده‌اند و باید راه آنها را ادامه دهند.

امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ شهادت در جامعه اظهارداشت: فرهنگ شهادت از بالاترین فرهنگ‌ها و نیکی‌ها است ولی متاسفانه برخی در تلاش بودند نام شهدا را از خیابان‌های شهرهای مختلف ازجمله دزفول حذف کنند.

وی دلیل بسیاری از اختلاف‌ها را منیت و غرور دانست و گفت: شهید به جامعه خون عزت و شرف تزریق می‌کند.

سرهنگ روح‌اله گراوندی فرمانده انتظامی دزفول نیز در این یادواره با گرامیداشت یادوخاطره آیت الله قاضی دزفولی و ۲ هزار و ۶۰۰ شهید شهرستان دزفول گفت: اقتدار نیروی انتظامی شهرستان دزفول مرهون خون پاک شهدا ازجمله شهید نادری است.

 اجرای گروه مارش، مداحی، پخش کلیپ از بیانات رهبر معظم انقلاب و زندگینامه شهید نادری، نقاشی تصویر این شهید در محل برگزاری یادواره، اجرای سرود توسط گروه معراج شهر امام(ره) و تجلیل از خانواده شهید نادری از دیگر بخش‌های این یادواره بودند.

سرهنگ حاجی مراد نادری رئیس کلانتری ۲۰ دزفول هفتم آذرماه سال گذشته در درگیری با یک سارق مسلح به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار