تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۹۱۹۶۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیران آبادان به جای حضور در جلسات بدل می‌فرستند
  امام جمعه آبادان گفت: برخی مدیران به جای حضور در جلسات که نیاز به تصمیمات مهمی از سوی آنان دارند ترحیج می‌دهند بدل و جانشین به جلسه بفرستند که این امر برخلاف مصالح شهر است.

 حجت الاسلام علی ابراهیمی پور چهارشنبه شب در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان که در محل دفتر امام جمعه آبادان برگزار شد، افزود: بنا بود تا با حضور حداکثری اعضای اصلی شورای فرهنگی تصمیمات مهمی اتخاذ شود اما مسئولان نیامدند و کسانی هم که آمدند به عنوان معاون و یا مشاور اعضای رسمی و اصلی محسوب نمی شوند و یکی از دغدغه های ما نیز همین است که متاسفانه مدیران دستگاه‌های اجرایی در جلسات شرکت نمی کنند.

وی اظهار کرد: وقتی پیگیر مشکلات مردم هستیم مسئول مربوطه به جای آنکه خودش حاضر شود بدلش را می فرستد، اگر چه جایگاه فرد جانشین بسیار بالاست اما در مواردی که نیاز به تصمیم گیری و تصمیم سازی است شخصیت حقیقی نمی تواند تصمیمات اجرایی بگیرد.

امام جمعه آبادان تصریح کرد: بخشی از عقب افتادگی شهر به همین سبب است گاهی که به محلات مختلف شهر می روم و از بابت مشکل موجود در آنجا با مدیر واحد مربوطه تماس می گیرم می گوید معاونم را می فرستم و این شیوه بارها و بارها اتفاق افتاده است، بارها افرادی از سوی مدیران دستگاههای اجرایی برای انجام کار فرستاده می شوند که نه توانایی دارند و نه امکانات در اختیارش هست و همین امر سببب می شود تا جسله بسیار مهمی همچون شورای فرهنگ عمومی شهرستان اینچنین ابتر و بی حاصل بماند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور یادآور شد: در چنین جلساتی بایستی مدیر حضور داشته باشد تا نتیجه گیری شود چرا که در غیر این صورت هیچ اتفاق خوبی نمی افتد و این در حالیست که انتظار مردم پرداختن به مباحث فرهنگی و رفع چالش ها و مشکلات است.

وی با ابراز تاسف از اینکه در جلساتی که برگزار می شود هیچ گزارش کاری از سوی مدیران ارائه نمی شود، گفت: آموزش و پرورش نقش بسیار به سزایی در فرهنگ سازی در میان خانواده ها و سالم سازی شرایط جامعه دارد، آبادان به لحاظ نظافت عمومی و بهداشت نمره منفی می گیرد به طور تقریبی تمام نقاط شهر همین وضعیت را دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش، صدا و سیما، اداره ارشاد، بسیج، حوزه علمیه و دیگر بخشها از جمله ظرفیت های قابل استناد و استفاده برای ارتقای سطح فرهنگی شهرند که متاسفانه از آنها به شکل بهینه استفاده نمی شود

وی با گلایه از اینکه در این جلسه ۱۲ مدیر که از اعضای اصلی شواری فرهنگ عمومی شهرستان به شمار می روند، حضور ندارند، اظهار کرد: اصلاح آسیب های اجتماعی امری ضروریست و لذا باید با اولویت بندی مسائل به ویژه در بخش هایی همچون طلاق، امنیت، اعتیاد، پسماند و سفره خانه ها کارهای موثری را به انجام برسانیم.

وی تصریح کرد: احساس مسئولیت در آبادان بسیار ضعیف است و بایستی در ساماندهی وضعیت شهری به طور جدی ورود کرد و اقدامات موثری را برنامه ریزی و اجرا کرد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار