تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۱۹۱۹۶۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح کارورزی دانش آموختگان حلقه مفقوده اشتغال در خرمشهر است
 رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر با اشاره به اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان در سطح کشور، از این طرح به عنوان حلقه مفقوده اشتغال یاد کرد.

غلام عباس بهرامی اظهار کرد: یکی از مشکلات حوزه اشتغال در زمینهٔ فارغ التحصیلان دانشگاهی درخواست سابقه کار از آنها در زمان مراجعه به بازار کار است که دولت با اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان سعی در پر کردن این خلأ داشته است.

وی در رابطه با این طرح توضیح داد: دانش آموختگان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشمول این طرح هستند که طبق دستور العمل به دانش آموختگان مقطع کارشناسی ماهیانه مبلغ ۵۰۰ هزار تومان، به کارشناسی ارشد ۶۰۰ هزار و به دکتری ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می شود.

وی افزود: مدت اجرای طرح سه ماه است که کارآموزان در این مدت بیمه مدنی خواهند بود.

رئیس اداره  تعاون، کار و رفاه اجتماعی خرمشهر افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار و ارتقا اخلاق و صلایت حرفه دانش آموختگان و کاهش هزینه به کار گیری نیروی کار از دیگر اهداف این طرح برشمرد .

وی همچنین نبود تعهد جذب برای کارفرما و تعیین مشوق‌هایی همچون تقبل ۲۳ درصد سهم بیمه کارفرما توسط بیمه تأمین اجتماعی در صورت جذب کارآموز از جمله امتیازات این طرح دانست.

این طرح از سال گذشته در کشور اجرایی شد و بنا به گفته بهرامی سهمیه اختصاص یافته به خرمشهر در سال جاری ۱۰۵ مورد بوده است که با توجه به مزیت‌های فرصت مناسبی برای هر دو طرف کارفرما و کارآموز است.

وی در پایان گفت: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت Karvarzi.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

  تمام دانش آموختگان با حداقل مدرک کارشناسی که شرایط داشتن سن کمتر از ۳۵ سال، مدرک پایان خدمت یا معافیت برای متقاضیان مرد، نداشتن سابقه بیمه ظرف دو سال اخیر و ثبت نام در سامانه کارورزی دستگاه هماهنگ کننده را داشته باشند، مشمول این طرح هستند.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار