تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۹۱۹۸۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر
ساخت ناوشکن در ایران بومی سازی شده است
 فرمانده پایگاه دریایی راهبردی خرمشهر با اشاره به بومی سازی علمی ساخت ناوشکن گفت: ساخت انواع قایق های تندرو ضربتی تا ۶۵ پایی و ناوچه های توپ دار در خرمشهر در حال انجام است.

امیر تکاور سید مرتضی درخوران افزود: در حال حاضر ساخت قایق های تندروی ضربتی توپ دار، رزم ناو و ناوچه در تناژهای متفاوت در صنعت جمهوری اسلامی در حال ساخت است و در زمان آب اندازی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: درحال حاضر در کشور بیشتر از نیاز دفاعی، تجهیزات رزمی دریایی داریم  و در صورت تجاوز دشمن از دریا  واکنش سریع ناوگان مقتدر نیروی دریایی کشور خیره کننده خواهد بود.

وی اظهار داشت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت بنیه دفاعی کشو و اهمیت استفاده از زیر دریاییها در خلیج فارس هم اکنون زیردریایی های ایران اسلامی با قدرت در خلیج فارس به ماموریت‌های خود ادامه میدهند .

امیر تکاور درخوران افزود: نیروی دریایی خرمشهر برابر ماموریت محوله تا مدار ۱۰ درجه باب المندب و خلیج عدن را پوشش می دهد و هم اینک ناوگروه  این نیرو  در ۱۰۰ مایلی بندر جده دریای سرخ حضور دارد هر چند محدودیتی برای حضور در دریا نداریم.

وی در ادامه گفت: ۲۴ مایل از ساحل دریا جزو مرزهای آبی کشور محسوب می شود و  با رصد دقیق  اجازه ورود هیچ شناوری بدون مجوز را به این محدوده نخواهیم داد.

فرمانده پایگاه دریایی خرمشهر گفت: هم اینک در آبهای آزاد به اسم نیروی راهبردی چهارهزار کیلومتر فراتر از مرزهای کشور از خطوط کشتیرانی در برابر دزدان دریایی دفاع می کنیم و در این راستا حتی به کشورهای دیگر نیز کمک می کنیم.

 خرمشهر و آبادان از جمله شهرستانهای جنوبی خوزستان هستند که از طریق اروند رود و خلیج فارس مرزهای آبی با کشورهای حوزه خلیج فارس دارند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار