تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
کد خبر: ۱۹۱۹۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نخ ریسی، حرفه ای که زنان روستایی را دست به کار کرد
کارآفرین خوزستانی گفت: با آغاز فعالیت در حرفه نخ ریسی موفق شدم برای بسیاری از زنان روستایی اشتغالزایی کنم.
 رضا عالی پور کارآفرین در زمینه حلاجی پشم و نخ ریسی ساکن شهرستان ایذه  گفت: تبدیل پشم به نخ از سال‌های دور از استان خوزستان رایج بود که فرآیند تولید نخ که در ابتدا با دست انجام می‌شد، اما در زمان‌های مختلف با تغییر و تحول مواجه شده است.

او افزود: پس از فارغ التحصیل شدن در مقطع کاردانی رشته کامپیوتر تصمیم گرفتم برای خود شغل ایجاد کنم، به همین دلیل فعالیت در حرفه نخ ریسی و حلاجی پشم را با سرمایه گذاری ۸۰ میلیون تومانی آغاز کردم.

عالی پور اظهار داشت: برای راه اندازی کارگاه نخ ریسی و حلاجی پشم، ۶۰ میلیون تومان از سرمایه مذکور را برای خرید دستگاه‌های حلاجی و ۲۰ میلیون تومان را برای آماده سازی و تجهیز کارگاه نیز هزینه نمودم.

اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر از زنان روستایی

این کارآفرین ایذه‌ای بیان کرد: پشم خام گوسفند، مواد اولیه حرفه نخ ریسی و حلاجی است و در فصل بهار، پشم مورد نیاز را از دامداران خریداری کرده و با استفاده از دستگاه‌ها و به وسیله ۲ کارگر، پشم موجود آماده تولید نخ می‌شود.

او ادامه داد: پشم‌های آماده را به زنان روستایی تحویل داده و با تبدیل پشم به نخ با استفاده از روش‌های سنتی و دستی، علاوه بر اینکه برای بیش از ۱۰۰ نفر از زنان اشتغالزایی شده، راهکاری مناسب برای درآمدزایی و کسب سود به شمار می‌رود.

رضا علی پور بیان داشت: با فروش نخ‌های تولید شده به کارگاه‌های رنگرزی هزینه‌های صرف شده تامین می‌شود، ضمن اینکه این نخ‌ها برای تولید گبه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار