تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
کد خبر: ۱۹۱۹۹۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نحوه رتبه‌بندی فرهنگیان شاغل در بخش اداری/تفاوت دریافتی معلمان
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه متناسب با صلاحیت حرفه‌ای و تخصصی معلمان، دریافتی آنها در طرح رتبه بندی متفاوت است گفت: منطق اصلی رتبه بندی ارتقای کیفیت و افزایش انگیزه معلمان است. برای این طرح ۲۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه دیده شده است.
  محسن حاجی میرزایی در دومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: در آستانه نودمین روز حضورم در آموزش و پرورش لازم دانستم گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی ارائه کنم.

وی افزود: در هفته گذشته اتفاقاتی رقم خورد که جزو وعده‌هایم در زمان رای اعتماد بود؛ یکی آیین نامه رتبه بندی است که در هیئت وزیران به تصویب رسید و بر اساس آن معلمان متناسب با رتبه‌هایی که کسب می کنند از مزایای متفاوتی برخوردار می‌شوند. هدف این است که معلمان با دانش، تجربه و عملکرد متفاوت از دریافتی متفاوتی برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از پیش نیازهای کیفیت، در نظر گرفتن پاداش برای کارهای باکیفیت است گفت: متناسب با صلاحیت حرفه ای و تخصصی معلمان، دریافتی آنها متفاوت است. منطق اصلی رتبه بندی ارتقای کیفیت و افزایش انگیزه معلمان است. برای این طرح ۲۰۰۰ میلیارد تومان در بودجه دیده شده است.

 حاجی میرزایی ادامه داد: معلمانی که دو سال سابقه دارند در رتبه اول قرار می گیرند و به همین ترتیب با دارا بودن سابقه شش، ۱۲،۱۸ و ۲۴ سال در رتبه‌های پنجگانه قرار می گیرند. بر اساس این مصوبه، آموزگاران، دبیران، هنرآموزان، مربیان پیش دبستانی، مراقبان سلامت، معاون و مدیران مدارس و مشاوران آموزشی که حدود ۷۲۰ هزار نفر می شوند، مشمول طرح رتبه بندی هستند اما معلمانی که به بخش اداری منتقل شده‌اند از امتیازات بخش اداری برخوردار می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه افزایش حقوق معلمان از گام‌هایی است که هم برای کیفیت بخشی آموزش و هم برای تامین معیشت معلمان در نظر گرفته‌ایم گفت: حقوق معلمان نیازمند ترمیم اساسی است و باید به تدریج و گام به گام به سمت بهبود آن برویم که یکی از ملزومات آن برخورداری فرهنگیان از قانون خاص اداری و مالی و خروج آنان از قانون مدیریت خدمات کشوری است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های من تلاش برای ارتقای معیشت معلمان است و انتظار داریم معلمان نیز برای کیفیت بخشی آموزش تلاش بیشتری داشته باشند.

جزییات احداث مسکن ویژه فرهنگیان؛ ارائه تسهیلات ویژه به فرهنگیان ساکن در بافت فرسوده

وزیر آموزش و پرورش همچنین به تفاهم نامه اخیر با وزارت راه برای صاحب مسکن شدن ۱۷۰ هزار فرهنگی اشاره و اظهار کرد: قیمت زمین از عناصر تعیین کننده قیمت واحد مسکونی است. قرار شده هرجا آموزش و پرورش زمین مناسب دارد در اختیار وزارت راه قرار دهد و اگر زمین مناسب در اختیار نداشت از سوی وزارت راه تامین شود. این طرح سه ساله است.

وی ادامه داد: از جمله شرایط فاقد زمین و فاقد واحد مسکونی بودن، عدم استفاده از تسهیلات دولتی مسکن، تاهل و سرپرست خانوار بودن، زنان خودسرپرست با ۳۵ سال سن است. کلیه همکاران رسمی و قراردادی و بازنشستگان می‌توانند از این امکان بهره مند شوند.

حاجی میرزایی با بیان اینکه وزارت راه فهرست واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی و سایر پروژه‌هایش را در اختیار دارد و فرهنگیان را در اولویت قرار می دهد گفت: همکارانی که در بافت‌های فرسوده ساکن‌اند و نیازمند بهسازی منازل خود هستند می‌توانند از امتیازات مندرج در توافق نامه بهره مند شوند.

ادامه دارد

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار