تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۱۹۲۰۰۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آثار برتر جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ در اندیمشک معرفی شدند
بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر لاله‌های سرخ جمعه شب با معرفی آثار برتر در اندیمشک به کار خود پایان داد.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در این آیین  با تقدیر از حماسه آفرینی مردم اندیمشک در دوران دفاع مقدس گفت: جشنواره تئاتر لاله های سرخ اندیمشک بر اساس حماسه مقاومت این منطقه شکل گرفت و هدف آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

شهرام کرمی با اشاره به جایگاه هنر در ترویج ارزش ها ، استان خوزستان را در عرصه برگزاری جشنواره های فعال دانست و گفت:در مجموع ۱۹ جشنواره تئاتر در خوزستان برگزار می شود که این حجم کار جشنواره ای قابل تقدیر است.جشنواره های هنری سهم ارزنده ای در رشد و توسعه هنر دارند.

وی افزود:تئاتر سرمایه عظیمی تحت عنوان مخاطب دارد و اگر صرفا به برگزاری جشنواره بسنده کنیم از سهم مخاطب غافل می شویم.وقتی یک اثر نمایشی موفق خواهد بود که به مخاطب عرضه شود و این ارزش کار هنر را مضاعف می کند.

کرمی با اشاره به آمار مخاطب هنر نمایش طی سال های اخیر گفت:با وجود افزایش بسیار خوب مخاطب نمایش از سال ۹۶ تاکنون ،ولی هنوز با استانداردهای جهانی فاصله داریم.

وی افزود:در تهران شبانه ۱۴۲ اجرا داریم که آمار خوبی است ضمن اینکه ۱۵۰ هزار هنرمندفعال تئاتر بعد از انقلاب داشتیم اما فعالیت همه ادامه نداشته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان هم گفت:در مقطع خاصی از تاریخ انقلاب اسلامی هستیم که بدون تردید نقش فرهنگ و هنر در اندیشه های قدسی نقش شکوه مندی است . 

محمد جوروند افزود: جشنواره ها در این راستا بسیار مهم هستند و نقش این برنامه ها بر کسی پوشیده نیست کمااینکه طی سال های پس از انقلاب اسلامی این نقش پررنگ شده است.جشنواره های تئاتر به دلیل اینکه جمع همه هنرها است و  مخاطبان خاص و عام دارد نقش مهمی در تعالی جامعه دارند.

 ۱۳۵ نمایش از سراسر کشور به جشنواره سراسری تئاتر لاله های سرخ اندیمشک ارسال شد و اثر با بررسی کل آثار از سوی داوران بازبین به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند .

هیات داوران در بخش طراحی پوستر با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲ میلیون ریال از طراح پوستر و بروشور نمایش سالمرگی، محمدعلی عمادی از اصفهان قدردانی کرد.

جایزه برگزیده هیات داوران در بخش طراحی پوستر  شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به طراح پوستر و بروشور نمایش به خنده گندم که رویای آرد ، هومان هادی زاده  از شوشتر تقدیم شد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی بخش طراحی نور به مبلغ سه میلیون ریال به مازیار آشوغ طراح نور نمایش داهول، از اندیمشک به عنوان رتبه سوم اهدا شد.

در این بخش لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به صورت مشترک به  عرفان علینجاتی و محمد قیاث آبادی طراحان نور نمایش من دیگه از تاریکی نمی ترسم، از اراک به عنوان رتبه دوم  تقدیم شد.

همچنین رتبه اول شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال به علیرضا معروفی  طراح نور نمایش شکم از کرج اختصاص یافت.

 گروه موسیقی نمایش  من دیگه از تاریکی نمی ترسم شامل سیدمحمد محمدی و محمد ولیان از اراک در بخش موسیقی مورد تقدیر داوران قرار گرفتند.

 رتبه سوم بخش موسیقی به طراح موسیقی و آهنگساز نمایش به خنده گندم که رویای آرد ،میلاد بهداروند از شوشتر اختصاص یافت.

همچنین رتبه دوم توسط گروه موسیقی نمایش ملودی پدر ؛ حسین جعفری کیا،فرزاد فتحی و علی قلاوند از اندیمشک کسب شد. 

 رتبه نخست موسیقی نیز شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به آهنگساز نمایش داهول ،آرش خوشنام از اندیمشک  اهدا شد.

در بخش طراحی صحنه، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به طراح صحنه نمایش به خنده گندم که رویای آرد ،رضا موری از شوشتر اهدا شد.

 رتبه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به  طور مشترک  به هر یک از طراحان صحنه نمایش مرگ سپید دو کابوس ، مصطفی غلامی از رشت و نمایش امتداد یک سکوت ،مرتضی نجفی از قزوین اختصاص یافت. 

همچنین رتبه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هفت میلیون ریال به  طراح صحنه نمایش  من دیگه از تاریکی نمی ترسم ، سیدمحمد محمدی  تقدیم شد.

 رتبه نخست بخش طراحی صحنه شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ده میلیون ریال به طراح صحنه نمایش  داهول  به سرکار زهرا مرادی پور از  اندیمشک  اهدا شد.

هیئت داوران در بخش بازیگری زن با لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ سه میلیون ریال به بازیگر نمایش  سالمرگی ،آذر بهارلو از اصفهان تقدیر کرد.

 رتبه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ شش میلیون ریال به بازیگر نمایش داهول ، فروغ جلالی  از  اندیمشک  اهدا شد. 

همچنین  رتبه دوم بازیگری زن شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال به طور مشترک به بازیگر نمایش داهول،  خانم شکوفه جودکی از اندیمشک و بازیگر نمایش به خنده گندم که رویای آرد ، سمیه ابوالفتحی از شوشتر  تقدیم شد. 

 در این بخش رتبه نخست به کسی اختصاص نیافت.

هیئت داوران در بخش بازیگری مرد با لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۹ میلیون ریال به طور مشترک به ؛مهدی تقی پور بازیگر نمایش سالمرگی از اصفهان،محمد گله ملکی بازیگر نمایش به خنده گندم که رویای آرد از شهرستان شوشتر و محمد یوسفعلی زارعی، بازیگر نمایش ملودی پدر از شهرستان اندیمشک تقدیر کرد.

همچنین رتبه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۶میلیون ریال به طور مشترک به علی بدر طالعی بازیگر نمایش مرگ سپید دو کابوس از شهرستان رشت و محسن خدادای بازیگر نمایش داهول از اندیمشک  اهدا شد.

رتبه دوم بازیگری مرد شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال به طور مشترک به کریم حمدی بازیگر نمایش به خنده گندم که رویای آرد از شوشتر و بهمن دریکوندی بازیگر نمایش  ملودی پدر از اندیمشک  تقدیم شد. 

 رتبه نخست این بخش نیز شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۲ میلیون ریال به پوریا رضایی بازیگر نمایش من دیگه از تاریکی نمیترسم  از  اراک اختصاص یافت. 

هیئت داوران در بخش بازیگری با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰میلیون ریال به طور مشترک به هر یک از بازیگران نمایش شکم از کرج؛  مهناز میرزایی، لیلا میناوند و  حامد نساج بخارایی، کیوان احمدی و رضا پور کریمیان به طور ویژه قدردانی کرد.

هیئت داوران در بخش نمایش نامه با لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ پنج میلیون ریال به نویسنده نمایش نامه ملودی پدر، بهروز وفایی از اندیمشک تقدیرکرد.

رتبه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال به طور مشترک به هر یک از نویسندگان نمایش نامه سالمرگی ،اصغر گروسی از اصفهان و نمایش نامه به خنده گندم که رویای آرد آقای مرتضی شاه کرم از شوشتر  اختصاص یافت. 

همچنین رتبه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال به مهدی آشوغ نویسنده نمایش نامه داهول از اندیمشک  اهدا شد.

رتبه نخست بخش نمایش نامه نیز شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵ میلیون ریال به سیدمحمد محمدی نویسنده  نمایش نامه  من دیگه از تاریکی نمی ترسم  از  اراک اهدا گردید.

هیئت داوران در بخش کارگردانی  با لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هشت میلیون ریال به  طور مشترک به هر یک از کارگردان های نمایش مرگ سپید دو کابوس ،مصطفی غلامی  از  رشت و نمایش شکم،  علیرضا معروفی  از کرج تقدیر کرد.

 رتبه سوم این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ هفت میلیون ریال به کارگردان نمایش به خنده گندم که رویای آرد ،خلیل ضرغام پور کرم از شوشتر  اهدا شد.

همچنین رتبه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۹ میلیون ریال به  کارگردان نمایش من دیگه از تاریکی نمی ترسم سیدمحمد محمدی تقدیم شد.

رتبه نخست بخش کارگردانی شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ ۱۴ میلیون ریال به کارگردان نمایش داهول آقای مهدی آشوغ از اندیمشک اهدا گردید. 

هیئت داوران ۲ نمایش داهول به کارگردانی مهدی آشوغ از اندیمشک و من دیگه از تاریک نمی ترسم به کارگردانی سیدمحمد محمدی از اراک را به عنوان نمایش های برگزیده بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک اعلام کرد.

بیست و پنجمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ از چهارم تا هشتم آذر ۱۳۹۸ در اندیمشک برگزار شد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار