تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۹۲۰۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سنجش صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۶ هزار خوزستانی
رییس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان از تعیین صلاحیت حرفه‌ای بیش از ۶ هزار نفر در هفتمین آزمون سنجش مهارت استان خبر داد.
 محمد عنایتی راد رییس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان  گفت: بیش از ۶ هزار نفر در هفتمین آزمون سراسری هماهنگ پایان دوره کارآموزان بخش‌های دولتی و آموزشگاه‌های آزاد مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای شرکت کردند.

او افزود: در این آزمون با حضور ۶ هزار ۵۲۸ نفر مورد سنجش مهارت و تعیین صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفتند.

عنایتی راد اظهار داشت: از این تعداد متقاضی یکهزار و ۹۵۹ نفر زن و تعداد ۲ هزار و ۷۲۵ نفر مرد برای ششمین آزمون هماهنگ شرکت کرده بودند.

به گفته رییس اداره سنجش و ارزشیابی مهارت اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان، تعداد یکهزار و ۸۴۲ نفر از این شرکت کنندگان در آزمون صنعت ساختمان و ۲ نفر در آزمون تفاهمنامه حضور داشتند.

او ادامه داد: در این مرحله از آزمون حرفه مهارتی در ۲۷ حوزه آزمونی مورد سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای قرار گرفت.

محمد عنایتی اذعان داشت: در آزمون پایان دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای بخش‌های دولتی و خصوصی در ۲۹۵ حرفه از زیر مجموعه رشته‌های فناوری اطلاعات، صنایع جوش، عمران، امور مالی و بازرگانی، تاسیسات، اتومکانیک، برق، صنایع دستی و... اجرا شد.

او افزود: آزمون هر حرفه شامل ۲ مرحله کتبی و عملی است که داوطلبان پس از شرکت در آزمون کتبی و کسب نمره قبولی براساس برنامه زمانبندی اعلام شده از سوی اداره سنجش استان برای شرکت در آزمون عملی باید به حوزه‌های تعیین شده مراجعه نمایند.

عنایتی راد تصریح کرد: شرکت کنندگان در صورت کسب نمره قبولی در آزمون کتبی و موفقیت در آزمون عملی، موفق به اخذ گواهینامه مهارتی خواهند شد.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار