تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
کد خبر: ۱۹۲۰۷۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شروع بارش‌ها از فردا در کشور؛ تهران بارانی می‌شود
 کارشناس سازمان هواشناسی گفت: از فردا دوشنبه ( ۱۱ آذرماه ) سامانه بارشی از غرب، جنوب غرب وارد کشور و بارش‌ها آغاز می‌‎شود که موجب کاهش غلظت آلایندگی در شهرهای بزرگ و صنعتی خواهد شد.

کبری رفیعی  افزود: امروز در بیشتر مناطق کشور جوی آرام خواهیم داشت و در شهرهای صنعتی، پرجمعیت و کلانشهرها ادامه افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: اوایل وقت فردا به تدریج از غرب و جنوب غرب سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود که موجب بارش در غرب، جنوب غرب و بخش‌هایی از شمال غرب خواهد شد و به تدریج از بعدازظهر فردا مرکز، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و جنوب زاگرس مرکزی بارش‌ها آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: فردا شدت بارش‌ها در کرمان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری و کردستان خواهد بود، سواحل دریا خزر نیز از بعدازظهر فردا و روز سه شنبه بارش آغاز می‌شود و در ارتفاعات بارش‌ها به شکل برف پیش‌بینی شده است. همچنین دما در این مناطق کاهش خواهد یافت و دریای خزر نیز مواج می‌شود و چهارشنبه بارش‌ها در غرب دریای خزر ادامه می‌یابد.

رفیعی افزود: روز سه شنبه بارش ها علاوه بر مناطق یاد شده به مناطقی از شمال شرق ، شرق و جنوب کشیده می شود و شدت بازش ها در این روز در شمال غرب و غرب کاسته می شود و به سمت شمال شرق ، شرق و جنوب پیش خواهد رفت.

وی اظهار داشت: چهارشنبه شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، بخش‌هایی از جنوب، جنوب غرب و شمال شرق بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز پنجشنبه دوباره سامانه بارشی جدیدی از غرب و شمال غرب وارد کشور می‌شود.

فردا تهران بارانی می‌شود 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران ابری همراه با غبار محلی خواهد بود و از بعدازظهر افزایش ابر خواهد داشت و فردا بعدازظهر بارندگی در پایتخت آغاز می‌شود که در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود. کمینه دمای امروز تهران ۶ درجه بالای صفر و و بیشینه دمای امروز نیز به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

رفیعی گفت: شهرکرد با دمای ۷ درجه زیر صفر، بجنورد ۳ درجه زیر صفر، کرمان ۲ درجه زیر و بوشهر و بندرعباس ۲۷ درج بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار