تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
کد خبر: ۱۹۲۰۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر خبر داد:
ضریب ایمنی تردد شناورها در آبراه اروند ارتقا یافت
ضریب ایمنی تردد شناورها در آبراه اروند ارتقا یافت

  معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از ارتقای ضریب ایمنی تردد تمام شناورها به‌ صورت شبانه‌روزی در آبراه اروند خبر داد.

  مهدی فرمهینی فراهانی در نخستین جلسه کمیته ایمنی آبراه اروند که با حضور ارگان‌های دخیل در امنیت و ایمنی تردد شناورها از جمله مدیر بنادر و دریانوردی آبادان، معاونت دریایی بندر خرمشهر، یگان حفاظت بندر خرمشهر، مرزبانی خرمشهر، هنگ مرزی خرمشهر و پاسگاه نهر فیصل برگزار شد؛ اظهار داشت: ارتقای ضریب ایمنی و افزایش بهره‌وری از ظرفیت‌های ایجاد شده در بندر خرمشهر از جمله مسائل مورد نظر در حمل و نقل دریایی در آبراه اروند است.

وی در ادامه افزود: این کمیته به‌ صورت ماهیانه با طرح موضوع از سوی ارگان‌های فعال در تأمین ایمنی آبراه اروند برگزار می شود.

معاون دریایی بندر خرمشهر گفت: با حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی در راستای حل تمامی مشکلات کشتیرانی و تردد ایمن تمام شناورها در آبراه اروند آمادگی کامل دارد.

فراهانی اظهار کرد:  اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از ورود شناورهای ممنوع الورودی که به‌ صورت شفاهی به آنها اعلام شده بود، ممانعت به عمل می آورد.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بسترهای مناسب برای فرهنگ سازی اعلام سوانح دریایی توسط دریانوردان متردد در آبراه اروند از دریانوردانی که در اعلام حوادث و سوانح دریایی با بندر خرمشهر همکاری نمایند، قدردانی می شود.

معاون دریایی بندر خرمشهر اظهار داشت: برای ایمن سازی بهینه آبراه اروند، امکان نظر سنجی، برقراری لینک ارتباطی با مراکز نظامی به وسیله سیستم جامع دریایی و بررسی امکان تغییر فرمت اجازه ورود به کارون در دستور کار قرار دارد.

به گزارش مهر، وی در پایان از زحمات و تلاش‌های فرماندهی پایگاه دریابانی آبادان به منظور اهتمام ویژه در برقراری امنیت و ایمنی آبراه اروند تشکر کرد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار