تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۱۹۲۰۹۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
‌ضریب ایمنی تردد شناورها در اروندرود افزایش یافته است
 معاون دریایی اداره کل  بندر  و دریانوردی  خرمشهر گفت:ضریب ایمنی تردد تمام شناورها در آبراهه اروند به صورت شبانه‌روزی افزایش یافته است و شناورهای تجاری بدون هیچ گونه دغدغه‌ای در ان تردد می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر مهدی فرمهینی‌فراهانی یکشنبه در نخستین جلسه کمیته ایمنی اروندرود اظهار داشت: ارتقاء ضریب ایمنی تردد شناورها و افزایش بهره‌وری از امکانات و ظرفیت‌های بندری در خرمشهر از جمله مسائل مورد تاکید در حمل و نقل دریایی در آبراه اروند است.

وی افزود:  اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از ورود شناورهایی که  ورود آنها به اروندرود ، به صورت شفاهی ممنوع اعلام شده است ، جلوگیری می‌کند.

فراهانی گفت: در راستای ایجاد فضای مناسب برای فرهنگ‌سازی اعلام سوانح دریایی توسط دریانوردانی که در اروندرود تردد می‌کنند از دریانوردانی که در اعلام حوادث و سوانح دریایی با بندر خرمشهر همکاری نمایند قدردانی می‌شود.

معاون دریایی  اداره کل  بندر  و دریانوردی  خرمشهر  اظهار داشت: برای ایمن سازی بهینه آبراه اروند امکان سنجی برقراری لینک ارتباطی با مراکز نظامی به وسیله سیستم جامع دریایی و بررسی امکان تغییر فرمت اجازه ورود به کارون در دستور کار قرار دارد.

این کمیته بصورت ماهیانه با طرح موضوع از سوی ارگان های فعال در تامین ایمنی آبراه اروند برگزار می شود , این جلسه با حضور مدیر کل بنادر و دریانوردی آبادان، یگان حفاظت بندر خرمشهر، مرزبانی خرمشهر، هنگ مرزی خرمشهر و پاسگاه نهر فیصل برگزار شد.

اروند رود مهم‌ترین رود در مرز مشترک ایران و عراق، و به عنوان راه ورودی عراق به خلیج فارس است، که با طول حدود ۱۹۰ کیلومتر، در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب آبادان و با جهت جنوب شرقی از کنار شهر بصره می‌گذرد.

این رودخانه با پهنای ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ متر یکی از عریض‌ترین رودهای قابل کشتیرانی در جهان است به گونه‌ای که کشتی‌های بزرگ اقیانوس پیما قادر به عبور از آن هستند. عمق اروندرود از ۱۵ تا ۳۵ و گاهی تا ۴۵ متر است. خرمشهر و آبادان (در ایران) و بصره، ابوالخصیب وفا و (در عراق)، از مهم‌ترین بندرهای اروندرود هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار