تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۱۹۲۱۰۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
جانبازان دزفول ناراضی از بیمه تکمیلی دی
 جانبازان دزفول نسبت به خدمات‌دهی بیمه تکمیلی دی به‌ویژه در پرداخت هزینه‌های پزشکی اعتراض دارند و خواستار اصلاح این رویه هستند.

محمدرضا کنار جانباز ۵۰ درصد دزفول گفت: قبلا بیمه تکمیلی جانبازان، ایران بود ولی به دی تغییر یافته که مشکلات زیادی با این تغییر برای جانبازان و خانواده شهدا ایجاد شده است.

وی خواستار ساماندهی و ارائه خدمات مطلوب توسط بیمه دی شد و افزود: برخی از جانبازان بعد از گذشت یک سال از ارائه صورتحساب هزینه‌های درمان، هنوز مبلغی دریافت نکرده‌اند.

این جانباز با تاکید بر لزوم پیگیری مسئولان برای رفع این مشکل اظهارداشت: پس از پیگیری از بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول به ما گفتند دولت باید حق بیمه تکمیلی را واریز کند که هنوز این کار را نکرده است.

وی افزود: هنگام مراجعه به بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ارائه صورتحساب با صفی طولانی از جانبازان و خانواده شهدا مواجه می‌شوم که واقعا در شان آنها نیست.

کنار گفت: نماینده بیمه دی در بنیاد شهید دزفول یک خانم است که باید برای تسریع در رسیدگی به امور جانبازان و خانواده شهدا حداقل یک نفر دیگر به او کمک کند.

وی افزود: جانبازان بدلیل شلوغی باید برای ارائه صورت حساب هزینههای درمان خود ابتدا ثبت‌نام کنند که البته بعد از ارائه صورتحساب‌ها نیز این هزینه‌ها با تاخیر زیاد گاه بیش از یک سال پرداخت می‌شوند.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس اظهارداشت: بیمه دی برای پرداخت هزینه‌های درمان، جانبازان و خانواده شهدا را ملزم به افتتاح حساب در بانک دی کرده که این موضوع نیز مشکلاتی ایجاد کرده است زیرا جانبازان و خانواده شهدا که اغلب شرایط جسمانی خوبی ندارند برای کوچکترین کار بانکی نظیر تعویض کارت باید به اهواز بروند.

یکی جانباز ۲۵ درصد دزفول نیز در این باره به ایرنا گفت: نسخه‌های زیادی به بیمه دی ارائه می‌دهیم ولی متاسفانه هزینه آنها یا پرداخت نمی‌شود یا بخش عمده‌ای از آنها حذف می‌شود.

محمدعلی صحتی با بیان اینکه گاه پرداخت هزینه‌ها بیش از ۹ ماه طول می‌کشد، افزود: برای بیان مشکلات بیمه تکمیلی چند بار به اهواز رفته‌ام ولی پاسخ درستی دریافت نکرده‌ام.

غلامعلی هفت تنانیان یکی دیگر از جانبازان دزفول نیز که در مخابرات شاغل است، گفت: با توجه به اینکه برای دریافت هزینه‌های بیمه تکمیلی دی با مشکل مواجه شده‌ام معمولا هزینه‌های پزشکی را تحویل این بیمه نمی‌دهم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه نحوه ارائه خدمات توسط بیمه دی به جانبازان وخانواده آنها و همچنین خانواده شهدا مطلوب نیست که این موضوع را چندین بار مطرح کرده و  به بازرسی استانداری شکایت کرده‌ایم.

سید مجید موسوی افزود: حتی درخواست تغییر بیمه تکمیلی دی به سایر بیمه‌ها را داده‌ایم ولی طبق اعلام سازمان مرکزی با توجه به اینکه سهامدار بیمه دی، خانواده شهدا و جانبازان هستند امکان تغییر بیمه نیست.

وی اظهارداشت: خانواده شهدا و جانبازان از پرداخت سرانه بیمه تکمیلی معاف هستند و این مبلغ باید توسط دولت پرداخت شود ولی متاسفانه بدلیل بی‌نظمی در پرداخت آن، بیمه از پرداخت هزینه درمان خودداری می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دزفول افزود: اکنون خانواده شهدا و جانبازان در شرایط نامناسبی به سر می‌برند و برخی از آنها عمل‌های جراحی دارند که بدلیل همکاری نکردن بیمه دی هنوز درمان خود را آغاز نکرده‌اند.

وی گفت: برخی از جانبازان به بیماری سرطان مبتلا هستند و باید هرچه سریعتر درمان شوند.

امید است خدمات‌رسانی به جانبازان و خانواده شهدا که از جان خود برای حفظ میهن اسلامی گذشته‌اند، بهبود یابد و در شان و منزلت آنها باشد.

مردم شهرستان دزفول ۲ هزارو ۶۱۸ شهید تقدیم میهن اسلامی کرده‌اند.

بیش از چهار هزار جانباز در دزفول وجود دارد که بیش از ۶۴ نفر از آنها شیمیایی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار