تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۹۲۱۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خودنمایی خوزستان در جمع مناطق اصلی پرورش گل و گیاه
پرورش دهنده گل و گیاه در خوزستان گفت: این استان در زمینه پرورش گل و گیاه در جمع مناطق اصلی شامل؛ استان‌های تهران، مرکزی و مازندران قرار می‌گیرد.
 علی حسن نژاد کارشناس گیاه پزشکی و پرورش دهنده گل و گیاه در استان خوزستان   گفت: فعالیت در زمینه پرورش گل و گیاه را از سال ۱۳۹۳ با تولید گل رز و گل نرگس آغاز کردم و تاکنون نیز ادامه دارد.

او افزود: استان خوزستان در زمینه پرورش گل و گیاه در جمع مناطق اصلی شامل؛ استان‌های تهران، مرکزی و مازندران قرار می‌گیرد و باتوجه به ظرفیت‌های فراوان در این زمینه از جمله؛ تنوع اقلیمی، آفتاب درخشان، شرایط مناسب آب و خاک در شمال استان، نیروی کار فراوان، بهره مندی از ذخایر انرژی فسیلی با حداقل انرژی مصرفی و تولید زودرس، در تامین نیاز داخلی کشور به گل و بخشی از بازار صادرات نیز نقش بسزایی دارد.

حسن نژاد بیان داشت: فصل برداشت گل و گیاه در خوزستان از آبان ماه هرسال آغاز می‌شود و تا فروردین ماه سال بعد نیز ادامه دارد.

این پرورش دهنده گل و گیاه تصریح کرد: بدلیل گرمای هوا، برداشت گل در دیگر فصول سال امکانپذیر نیست و فقط آبیاری و نگهداری آن در این فصول انجام می‌شود.

بازار بزرگ گل تهران، مقصد گل‌ها

او اظهار داشت: تمام محصولات تولیدی، بوسیله کامیونت و اتوبوس‌های مخصوص جابجایی گل‌ها و گیاهان انجام می‌شود و به منظور فروش به بازار بزرگ گل تهران ارسال می‌گردد.

علی حسن نژاد بیان کرد: افرادی که قصد دارند در زمینه پرورش گل فعالیت کنند، می‌توانند در ابتدا زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع بصورت ملکی یا اجاره‌ای برای این کار اختصاص دهد و با قلمه زدن گل، فعالیت خود را آغاز نمایند و پس از ۱۳ ماه انتظار، در فصل برداشت، اقدام به برداشت گل و گیاه کند.

کارشناس گیاه پزشکی در پایان گفت: این کار پشتکار و خستگی ناپذیری می‌خواهد، چراکه داستان از اینجا آغاز و به اینجا ختم می‌شود، ضمن اینکه حاصل تلاش و پشتکار در این شغل، رهایی از بیکاری و کسب سود فراوان با سرمایه‌ای اندک است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار